Neoromantyczna rewolucja
Redaktorzy mody i styliści rozpływali się w zachwytach, kiedy na wybiegu Mediolańskiego Tygodnia Mody pojawiła się debiutancka kolekcja Gucci na jesienno-zimowy sezon 2015/2016. Jeśli ktokolwiek pomyślał, że Alessandro Michele stworzy mało wyrazistą i niewyróżniającą się niczym szczególnym kolekcję, to jego rozczarowanie było niemal pewne. W pomysłach Giannini zawsze pojawiały się cytaty z mody z poprzednich dekad, jednak ich reinterpretacja nigdy wcześniej nie poszła aż tak daleko.
W modzie Alessandro Michele inspiracje stylem retro nabrały awangardowego charakteru, przez co wprowadziły do marki dawno niewidzianą świeżość i nowoczesność. Plisowane spódnice i kuse babcine sweterki zostały zestawione z futrzanymi butami, wzorzyste marynarki w stylu lat 70. uzupełniały kolorowe sportowe lamówki. Wśród detali pojawiły się fontazie przy koszulach, hafty i fantazyjne falbany, a w akcesoriach z kolekcji znalazły się berety i okulary z grubymi oprawkami.
Estetyka będąca połączeniem neoromantyzmu i stylu retro stała się już znakiem rozpoznawczym marki Gucci za czasów panowania Alessandro Michele.