Na to, że zamawiasz frytki zamiast sałatki, może mieć wpływ muzyka, którą słyszysz
Jak sugerują nowe badania, muzyka odtwarzana w restauracji, ma wpływ na rodzaj zamawianego jedzenia. Naukowcy sugerują, że sklepy i restauracje coraz częściej wykorzystują ten fakt przy manipulowaniu swoimi gośćmi.
27.05.2018 | aktual.: 27.05.2018 15:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli decydujesz się na cheeseburgera i frytki zamiast sałatki, twoje pragnienie tłustego jedzenia może nie być ku temu jedynym powodem. W rzeczywistości na twój wybór bezpośredni wpływ może mieć muzyka, którą słyszysz w lokalu.
Badanie opublikowane w czasopiśmie Springer ujawniło, że muzyka wpływa na wybory żywieniowe konsumentów, ponieważ ma bezpośredni wpływ na częstotliwość akcji serca i pobudzenie. W związku z tym, łagodniejsza muzyka ma działanie uspokajające i sprawia, że masz większą świadomość tego, co chcesz zamówisz. Głośniejsze otoczenie zwiększa stymulację i stres, nakłaniając gości do sięgania po niezdrowe opcje.
"Restauracje i supermarkety mogą strategicznie wykorzystywać muzykę ambientową, by wpływać na zachowania zakupowe konsumentów" - mówi autor badania, dr Dipayan Biswas z University of South Florida.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl