Blisko ludziNietypowa akcja na Dzień Kobiet. Mocny spot poruszył kwestie różnicy wynagrodzeń

Nietypowa akcja na Dzień Kobiet. Mocny spot poruszył kwestie różnicy wynagrodzeń

Nietypowa akcja na Dzień Kobiet. Mocny spot poruszył kwestie różnicy wynagrodzeń
Źródło zdjęć: © www.youtube.com
08.03.2020 13:04, aktualizacja: 08.03.2020 16:47

W Dzień Kobiet serwis OLX opublikował mocny spot poruszający kwestie różnicy wynagrodzeń między kobietami a mężczyznami. Nagranie, w którym wystąpiły Olga Bołądź, Paulina Mikuła, Katarzyna Pakosińska, Tamara Arciuch, Olga Kalicka i Agnieszka Rylik, wzbudziło wśród internautów wiele kontrowersji.

Filmik opublikowany w mediach społecznościowych i na YouTubie stylizowany jest na reklamę. Wystąpiły w nim różne kobiety pracujące na odmiennych stanowiskach. Już sam tytuł spotu – "Hit! Znalazły sposób na szybki awans" – jest niezwykle przewrotny.

"Czy zarabiasz mniej, niż powinnaś?", "czy mimo długiego stażu pracy, wciąż nie awansowałaś?", "nadal nie możesz podejmować samodzielnie ważnych decyzji?" – zadawały odbiorcom kolejne pytania.

Dzień Kobiet – spot o różnicy wynagrodzeń

W momencie, gdy bohaterki spotu miały zaproponować złoty środek na rozwiązanie tych problemów, oznajmiły, że to właśnie "jaja" są gwarancją sukcesu w miejscu pracy i przepustką do świata kariery. Metafora ta miała pokazać, że bardzo często to płeć ma wpływ na wysokość zarobków, a nie kompetencje i doświadczenie danego pracownika czy pracownicy.

Jak możemy przeczytać na stronie akcji, według cyklicznego raportu GUS "Struktura wynagrodzeń według zawodów" w ośmiu na dziewięć wielkich grup zawodowych mężczyźni zarabiają więcej. Lukę w wynagrodzeniu, wynoszącą przeciętnie 18,5 proc., można porównać do sytuacji, w której kobiety przez pierwszych 68 dni w roku pracowałyby za darmo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (7)
Zobacz także