Nietypowa akcja na Dzień Kobiet. Mocny spot poruszył kwestie różnicy wynagrodzeń
W Dzień Kobiet serwis OLX opublikował mocny spot poruszający kwestie różnicy wynagrodzeń między kobietami a mężczyznami. Nagranie, w którym wystąpiły Olga Bołądź, Paulina Mikuła, Katarzyna Pakosińska, Tamara Arciuch, Olga Kalicka i Agnieszka Rylik, wzbudziło wśród internautów wiele kontrowersji.
08.03.2020 | aktual.: 08.03.2020 16:47
Filmik opublikowany w mediach społecznościowych i na YouTubie stylizowany jest na reklamę. Wystąpiły w nim różne kobiety pracujące na odmiennych stanowiskach. Już sam tytuł spotu – "Hit! Znalazły sposób na szybki awans" – jest niezwykle przewrotny.
"Czy zarabiasz mniej, niż powinnaś?", "czy mimo długiego stażu pracy, wciąż nie awansowałaś?", "nadal nie możesz podejmować samodzielnie ważnych decyzji?" – zadawały odbiorcom kolejne pytania.
Dzień Kobiet – spot o różnicy wynagrodzeń
W momencie, gdy bohaterki spotu miały zaproponować złoty środek na rozwiązanie tych problemów, oznajmiły, że to właśnie "jaja" są gwarancją sukcesu w miejscu pracy i przepustką do świata kariery. Metafora ta miała pokazać, że bardzo często to płeć ma wpływ na wysokość zarobków, a nie kompetencje i doświadczenie danego pracownika czy pracownicy.
Jak możemy przeczytać na stronie akcji, według cyklicznego raportu GUS "Struktura wynagrodzeń według zawodów" w ośmiu na dziewięć wielkich grup zawodowych mężczyźni zarabiają więcej. Lukę w wynagrodzeniu, wynoszącą przeciętnie 18,5 proc., można porównać do sytuacji, w której kobiety przez pierwszych 68 dni w roku pracowałyby za darmo.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl