Nigdy nie korzystaj z ręczników i szklanek w hotelu. Pokojówka ujawnia powód

Hotele zazwyczaj gwarantują gościom podstawowe wyposażenie, takie jak ręczniki czy szklanki. To duże ułatwienie, jednak okazuje się, że korzystanie z tych akcesoriów warto dwa razy przemyśleć. Jedna z pokojówek zdradziła na Tik Toku przerażający sekret.

Tiktokerka opowiedziała o sprzątaniu w hotelu
Tiktokerka opowiedziała o sprzątaniu w hotelu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, Tik tok
oprac. DFR

22.08.2022 | aktual.: 22.08.2022 10:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Hotelowe ręczniki znajdziemy w większości hoteli i pensjonatów. To duże ułatwienie - nie trzeba pamiętać o zabieraniu swoich własnych, co pozwana na zaoszczędzenie miejsca w walizce. Często ręczniki wymieniane są codziennie, więc nie musimy martwić się o suszenie czy ewentualne zabrudzenia.

Podobnie zresztą z podstawowym wyposażeniem, takim jak szklanki czy kubki, które często znajdują się w pokoju hotelowym. Przewożenie ich mogłoby być dość problematyczne. Szczególnie podczas podróży samolotem.

Pokojówka opowiedziała o sprzątaniu pokoju. Ma na to tylko 15 minut

Czy korzystanie z hotelowego wyposażenia zawsze wiąże się wyłącznie z wygodą i oznacza najwyższą jakość? Niekoniecznie. Tiktokerka Angelika Kolinczat, która pracowała jako pokojówka w jednym z duńskich hoteli, ujawniła praktyki, po których możemy inaczej spojrzeć na rzeczy znajdujące się w naszym pokoju. - Hotel, o którym mówię, to hotel kilkugwiazdkowy w centrum Kopenhagi. Ma świetne rekomendacje na Bookingu - podkreśliła na początku filmu.

Była pokojówka zdradziła, że na posprzątanie pokoju, tzw. check out, jest zaledwie kwadrans. - W ciągu tych piętnastu minut należy zmienić pościel, wynieść wszystkie śmieci, poodkurzać, wysprzątać łazienkę, przynieść nowe ręczniki, mydełka. Trzeba się wyrobić w tym czasie - opowiadała tiktokerka. Zaznaczyła jednak, że można spędzić w pokoju więcej czasu, jednak firma płaci tylko za kwadrans pracy.

"Nigdy nie pijcie z hotelowych szklanek i zabierajcie ze sobą ręczniki"

Tiktokerka zdradziła, że w hotelu nieraz myje się podłogę i lustra, a nawet toaletę zużytymi ręcznikami. - Później te ręczniki trafiają do prania i do następnych gości - ujawniła.

Okazuje się, że nie zawsze też jest wymieniany komplet pościeli. - Zdarzały się sytuacje, że kiedy poduszka w dwuosobowym łóżku była nietknięta, bo spała tam tylko jedna osoba, trafiała do następnego gościa - powiedziała internautka.

- Byłam też świadkiem sytuacji, kiedy koleżanka napluła do szklanki i wytarła ją ręcznikiem czy jakimś papierem. Była przygotowana dla następnej osoby - opisała i dodała na koniec nagrania: - Dlatego taka rada dla was – nigdy nie pijcie z hotelowych szklanek i zabierajcie ze sobą ręczniki.

Internauci są podzieleni. "Tak jest wszędzie", "Poziom pracy zależy od ludzi"

W komentarzach pojawiło się sporo głosów, w których inne pracownice hoteli potwierdzały doświadczenia tiktokerki. "Zgadzam się, na praktykach w hotelu jeszcze w szkole średniej widziałam, jak pokojówka wycierała zużytym ręcznikiem szklanki. Tak jest wszędzie" - napisała jedna z użytkowniczek. Inna dodała: "Moja pierwsza praca w Kopenhadze to też była praca w hotelu, więc wiem, jak to wygląda. Obrzydliwe rzeczy się tam działy".

Inne internautki stwierdzały jednak, że nie spotkały się z takimi praktykami. "Pracowałam w hotelu trzygwiazdkowym w Polsce i nigdy, nigdy takich rzeczy moje koleżanki nie robiły. Czyli poziom pracy zależy od ludzi a nie branży" - stwierdziła komentatorka. "Pracuję w hotelu w Niemczech i wszystko jest sterylnie sprzątnie i nie ma opcji na to, że ktoś dostanie zużytą pościel" - podkreśliła kolejna.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl