Nigdy nie korzystaj z ręczników i szklanek w hotelu. Pokojówka ujawnia powód

Tiktokerka opowiedziała o sprzątaniu w hotelu
Tiktokerka opowiedziała o sprzątaniu w hotelu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, Tik tok
oprac. DFR

22.08.2022 09:58, aktual.: 22.08.2022 10:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Hotele zazwyczaj gwarantują gościom podstawowe wyposażenie, takie jak ręczniki czy szklanki. To duże ułatwienie, jednak okazuje się, że korzystanie z tych akcesoriów warto dwa razy przemyśleć. Jedna z pokojówek zdradziła na Tik Toku przerażający sekret.

Hotelowe ręczniki znajdziemy w większości hoteli i pensjonatów. To duże ułatwienie - nie trzeba pamiętać o zabieraniu swoich własnych, co pozwana na zaoszczędzenie miejsca w walizce. Często ręczniki wymieniane są codziennie, więc nie musimy martwić się o suszenie czy ewentualne zabrudzenia.

Podobnie zresztą z podstawowym wyposażeniem, takim jak szklanki czy kubki, które często znajdują się w pokoju hotelowym. Przewożenie ich mogłoby być dość problematyczne. Szczególnie podczas podróży samolotem.

Pokojówka opowiedziała o sprzątaniu pokoju. Ma na to tylko 15 minut

Czy korzystanie z hotelowego wyposażenia zawsze wiąże się wyłącznie z wygodą i oznacza najwyższą jakość? Niekoniecznie. Tiktokerka Angelika Kolinczat, która pracowała jako pokojówka w jednym z duńskich hoteli, ujawniła praktyki, po których możemy inaczej spojrzeć na rzeczy znajdujące się w naszym pokoju. - Hotel, o którym mówię, to hotel kilkugwiazdkowy w centrum Kopenhagi. Ma świetne rekomendacje na Bookingu - podkreśliła na początku filmu.

Była pokojówka zdradziła, że na posprzątanie pokoju, tzw. check out, jest zaledwie kwadrans. - W ciągu tych piętnastu minut należy zmienić pościel, wynieść wszystkie śmieci, poodkurzać, wysprzątać łazienkę, przynieść nowe ręczniki, mydełka. Trzeba się wyrobić w tym czasie - opowiadała tiktokerka. Zaznaczyła jednak, że można spędzić w pokoju więcej czasu, jednak firma płaci tylko za kwadrans pracy.

"Nigdy nie pijcie z hotelowych szklanek i zabierajcie ze sobą ręczniki"

Tiktokerka zdradziła, że w hotelu nieraz myje się podłogę i lustra, a nawet toaletę zużytymi ręcznikami. - Później te ręczniki trafiają do prania i do następnych gości - ujawniła.

Okazuje się, że nie zawsze też jest wymieniany komplet pościeli. - Zdarzały się sytuacje, że kiedy poduszka w dwuosobowym łóżku była nietknięta, bo spała tam tylko jedna osoba, trafiała do następnego gościa - powiedziała internautka.

- Byłam też świadkiem sytuacji, kiedy koleżanka napluła do szklanki i wytarła ją ręcznikiem czy jakimś papierem. Była przygotowana dla następnej osoby - opisała i dodała na koniec nagrania: - Dlatego taka rada dla was – nigdy nie pijcie z hotelowych szklanek i zabierajcie ze sobą ręczniki.

Internauci są podzieleni. "Tak jest wszędzie", "Poziom pracy zależy od ludzi"

W komentarzach pojawiło się sporo głosów, w których inne pracownice hoteli potwierdzały doświadczenia tiktokerki. "Zgadzam się, na praktykach w hotelu jeszcze w szkole średniej widziałam, jak pokojówka wycierała zużytym ręcznikiem szklanki. Tak jest wszędzie" - napisała jedna z użytkowniczek. Inna dodała: "Moja pierwsza praca w Kopenhadze to też była praca w hotelu, więc wiem, jak to wygląda. Obrzydliwe rzeczy się tam działy".

Inne internautki stwierdzały jednak, że nie spotkały się z takimi praktykami. "Pracowałam w hotelu trzygwiazdkowym w Polsce i nigdy, nigdy takich rzeczy moje koleżanki nie robiły. Czyli poziom pracy zależy od ludzi a nie branży" - stwierdziła komentatorka. "Pracuję w hotelu w Niemczech i wszystko jest sterylnie sprzątnie i nie ma opcji na to, że ktoś dostanie zużytą pościel" - podkreśliła kolejna.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta