Nowa kreacja sposobem kobiet na przedświąteczny stres
Świątecznymi zakupami zajmują się przede wszystkim kobiety. 66 proc. z nich zaopatruje dom przed świętami. Żeby złagodzić związany z tym stres, kupują sobie nowe kreacje.
Tanio i wygodnie - to dwa główne powody, dla których Polacy robią zakupy w Internecie. Ruch w sieci zwiększa się przed świętami, kiedy to trzeba kupić prezenty dla całej rodziny. Świątecznymi zakupami zajmują się przede wszystkim kobiety. 66 proc. z nich zaopatruje dom przed świętami. Żeby złagodzić związany z tym stres, kupują sobie nowe kreacje.
Z raportu przygotowanego przez TNS OBOP na zlecenie eBay wynika, że 23 proc. pań zasiada do wigilijnej kolacji w kreacji kupionej kilka dni wcześniej. Panie ulegają pokusie wydania dodatkowych pieniędzy na coś tylko dla siebie, żeby wynagrodzić sobie stres i napięcie jakie towarzyszą im podczas gorączki przedświątecznych zakupów. Okazuje się bowiem, że aż 66 proc. kobiet jest odpowiedzialnych za przedświąteczne zakupy. Mężczyźni są w nie zaangażowani znacznie mniej. Z badania OBOP wynika, że robi je 26 proc. panów.
Badanie wskazuje też, że coraz częściej przez tłumem w centrach handlowych, chronimy się w Internecie. Według danych aż 54 proc. Polaków zamierza w tym roku kupić świąteczne prezenty nie ruszając się z domu.
To całkiem dobry wynik biorąc pod uwagę fakt, że chęć kupienia prezentów w sieci zadeklarowało 23 proc. Hiszpanów, 26 proc. Belgów i 28 proc. Włochów. Polacy są też hojni. Serwis media2.pl podaje, że w tym roku planujemy kupić średnio ok. 7 prezentów dla naszych najbliższych.