ycipk-km4w1y

Piloxing - na czym polega? Zalety piloxingu

Piloxing to połączenie pilatesu, boksu oraz tańca. Nazywany jest “spalaczem tłuszczu”, ponieważ podczas godzinnego treningu można spalić nawet 900 kcal. Dzięki regularnym treningom osiągamy siłę, wytrzymałość i piękną sylwetkę. Ponadto, regularne treningi pozwalają wyciszyć się, odprężyć i zrelaksować. Na czym polega piloxing i jakie są efekty ćwiczeń?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Piloxing łaczy elementy pilatesu, boksu oraz tańca
Piloxing łaczy elementy pilatesu, boksu oraz tańca (iStock.com, Fot: Satyrenko)
ycipk-km4w1y

Piloxing - na czym polega?

Jak już wspomnieliśmy piloxing, jak sama nazwa wskazuje, to połączenie pilatesu i boksu. W treningu znajdują się też elementy tańca. Twórcą piloxingu jest szwedka Viveca Jensen, która określa ten trening, jako idealny sposób na piękne i smukłe ciało oraz odzyskanie równowagi psychicznej.

Piloxing bije rekordy popularności wsród gwiazd. Ten rodzaj aktywności fizycznej jest uprawiany m.in. przez Hilary Duff, Vanessę Hudgens oraz Kirsten Dunst.

ycipk-km4w1y

Piloxing to trening interwałowy, który oparty jest na ćwiczeniach o różnym stopniu intensywności. Trening raz jest szybki i męczący, później zaś spokojny i relaksujący. Ten sposób treningu pozwala przyspieszyć metabolizm, dzięki czemu spalamy tkankę tłuszczową nawet po zakończeniu treningu.

Podczas piloxingu wykonuje się różne ciosy bokserskie (np. boksowanie z cieniem), których celem jest pobudzenie krążenia krwi oraz wzrost temperatury mięśni. Następnie przechodzi się do tańca, który łączy się z figurami pilatesu.

Piloxing - dla kogo jest przeznaczony?

Piloxing mogą trenować zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Trening nie jest również ograniczony ze względu na poziom kondycji. Ćwiczyć mogą osoby, które regularnie uprawiają sport i mają dobrą wydolność oddechową oraz kobiety, które dopiero zaczynają swoją przygodę z wysiłkiem fizycznym.

ycipk-km4w1y

Piloxing - jak trenować?

Piloxing warto ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu. Treningi piloxingu są bardzo wymagające, dlatego warto zadbać o odpowiedni strój do fitnessu. Najważniejsze są buty. W ostateczności można ćwiczyć na bosaka.

Każdy trening należy rozpocząć krótką rozgrzewką, np. bieganiem w miejscu, skokami na skakance czy pajacykami. Podczas piloxingu należy używać specjalnych rękawic z obciążeniem, które wspomogą pracę układu krążenia oraz wyrzeźbią ramiona. W ostateczności można trzymać w dłoniach lekkie hantle (np. 0,5 kg każda) lub butelki z wodą, dzięki czemu efekty ćwiczeń będą bardziej widoczne. Niektóre ćwiczenia, które wykonuje się w pozycjach leżących lub w klęku podpartym, warto wykonywać na macie gimnastycznej.

Piloxing - efekty treningów

ycipk-km4w1y

Dzięki regularnym treningom piloxingu można pozbyć się kilku zbędnych kilogramów, wyrzeźbić i wzmocnić mięśnie, a także poprawić kondycję. Ponadto piloxing wzmacnia kręgosłup, dzięki czemu nie garbimy się.

Ćwiczenia w piloxingu nauczą cię, jak poruszać się z gracją, a co za tym idzie, poczuć się pewnie i kobieco. W związku z tym, że piloxing łączy w sobie elementy boxu możemy wyrzucić z siebie złe emocje, zrelaksować się i odprężyć. Ponadto zajęcia piloxingu odbywają się w grupach, co motywuje do większego zaangażowania oraz wysiłku fizycznego.

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-km4w1y

ycipk-km4w1y
ycipk-km4w1y