Polscy projektanci w Strefie off na Fashion Week Poland!
Przedstawiamy najciekawszych młodych, polskich awangardowych projektantów, którzy zaprezentują się na FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi. Tych talentów nie możesz przegapić!
Przedstawiamy najciekawszych młodych, polskich awangardowych projektantów, którzy zaprezentują się na FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi. Tych talentów nie możesz przegapić!
Rocznik 83. W 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem łódzką Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Jest laureatką nagrody specjalnej w konkursie Złota Nitka 2009 - stypendium, ufundowanego przez szkołę Via Moda. Swoją dyplomową kolekcję "Space Figments" zaprezentowała na wystawie indywidualnej podczas Lodz Design Festival w Łodzi w 2008 r.
W 2006 r. brała udział w pokazie finałowym Warsaw Street Fashion, a w 2007 r. była finalistką konkursu Kanon Twórców Fashion Contest. W tym samym roku, podczas Triennale Tkaniny, pokazała swoją kolekcję "Melangeria". Aktualna kolekcja to 'SMOOTH CRIMINAL'. Obecnie Jagoda jest projektantem w firmie Ochnik.
Paulina Plizga
Rocznik 71. W 1992 r. uzyskała dyplom ukończenia Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Krakowie, po którym wyjechała do Paryża. W 1994r. zaprezentowała swoją kolekcję " Urban Crinoline" w ogrodach przy Place des Vosges w Paryżu. Często miesza modę i sztukę tworząc multimedialne instalacje i happeningi pokazujące jej proces twórczy. Z odziałem maszyny do szycia tworzy "szalone" patchworki przy użyciu ścinków tkanin, splątanych nici i wszelkiego rodzaju materiałów pochodzących z recyklingu; skonstruowane niczym ptasie gniazda lub kokony. Poszarpane, malowane i dziergane... jej doświadczenia w zdobieniu tkaniny są nieograniczone.
Tworzy krótkie serie unikatowej garderoby oraz artystyczną biżuterię. W swej twórczości nawiązuje do dzieł takich polskich artystów jak Abakanowicz, Hasior czy Potworowski. Mimo artystycznego rodowodu jej kreacje nadają się do użytku codziennego i są sprzedawane w różnych sklepach i galeriach w Paryżu, Hadze, Strasburgu, Londynie, Warszawie, Nowym Jorku i Tokio.
W 2005r. została zaproszona do Japonii przez "Laforet" i YSH, gdzie mieszkała i pracowała w miniaturowej kopii jej paryskiego studio "Trash Factory" zbudowanego w holu bardzo znanego centrum handlowego w Tokio. "Trash Factory" zaprezentowano również w Berlinie, Londynie i Edynburgu. W 2008r. pokazała kolekcję "Nest" w galerii Korczyński w Paryżu, inspirowaną starą japońską legendą "Tsuruno Ongaeshi". W 2009r. przedstawiła kolekcję "Habillage" na FashionPhilosophy Fashion Week Poland w Łodzi, gdzie dokonywała "ostatnich poprawek" na modelkach bezpośrednio w czasie pokazu.
Najnowsza kolekcja Pauliny Plizgi nosi tytuł "Medusa" i jest zainspirowana światem podwodnej flory i fauny. Ornamentalna biżuteria stworzona z ekologicznych materiałów znalezionych na opustoszałych plażach Normandii, plastikowe meduzy i koralowce z gałęzi przyozdabiają wytrawione przez wodę morską i wyblakłe przez słońce kombinezony i szarawary.
"HYAKINTH" Jacek Kłosiński
Rocznik 85. Projektant ukryty pod marką HYAKINTH jest absolwentem ASP w Łodzi. Finalista konkursów, takich jak Off Fashion, Moda Folk, Nokia Trends Lab, Jeans Design i Re-Act Fashion Show, gdzie wyróżnił się bardzo pracochłonnym i innowacyjnym podejściem do mody ekologicznej. Projektant specjalizuje się w druku na tkaninach, jego prace zostały pokazane w Salonie Indigo na targach Premiere Vision w Paryżu.
Podczas przygotowywania tej kolekcji odkrył, że jest w stanie dużo bardziej efektywnie wyrazić myśli, historie i nastroje przez ubranie niż kiedykolwiek wcześniej przez sztukę. Do projektowania mody męskiej zmotywowało go wyzwanie polegające na konieczności pokonania jej barier. W przeciwieństwie do mody damskiej, męska jest bardzo zakorzeniona w tradycji, gdzie jasno określono, co jest właściwe dla mężczyzny. Jego prace są w znacznym stopniu oparte na napięciu powstałym w wyniku badań tych ograniczeń. Dobrym przykładem jest marynarka, klasyczne męskie ubranie, ale zrealizowana z tkaniny z autorskim drukiem wykonanym cyfrowo. Hyakinth odkrywa piękno w rzeczach niedoskonałych, zniszczonych od których ludzie zazwyczaj odwracają wzrok. To właśnie defekty otoczenia zainspirowały go do ręcznego farbowania ubrań.
Ewelina Klimczak
Studentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (projektowanie ubioru) i Katedry Mody na Warszawskiej ASP. Brala udział w licznych finałach konkursów dla projektantów (m.in. nagroda specjalna na Re-act fashion show). Poza indywidualną działalnością należy do duetu projektowego EKS. Brała udział w zeszłej edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Publikacje w: Kmag, Elle, Take me, Vanity Teen.
Martyna Czerwińska "MYSIKRÓLIK"
Projektantka, założycielka warszawskiego studia projektowego Mysikrólik. Ukończyła Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Tworzy autorskie kolekcje, a także scenografie do filmów animowanych czy designerskie formy do reklam. Ostatnie projekty Martyny Czerwińskiej to kolekcja "Laundry", kolekcja dziecięca i inne.
Marcin Podsiadło
Rocznik 89. Swoją przygodę z modą rozpoczął w zeszłym roku od studiów na wydziale modowym University For the Creative Arts. Mimo krótkiego stażu, udało mu się zdobyć główną nagrodę oraz trzy wyróżnienia na tegorocznej edycji konkursu Off Fashion. Urban Collage jest jego pierwszą, pełną kolekcją. Jej urbanistyczny charakter, czerpiący inspiracje z przestrzeni miejskich oraz kultury hip-hopowej, przejawia się w luźnym kroju ubrań, wielowarstwowości oraz ich kolorystyce (dominujące odcienie szarości, czerń oraz biel).
Oprócz kolekcji autorskiej, projektant ma również drugą linię ubrań, tworzonych pod szyldem i czerpiących główną inspirację z hasła „Less is more”, które przejawia się w niekonwencjonalnym zastosowaniu ubrań oraz ich części, jak i nadawaniu im nowego wyrazu poprzez doszywane tkaniny. Ubrania te z założenia mają być przede wszystkim funkcjonalne, a także zachęcające osoby noszące je do pewnego rodzaju kreatywności, w znajdowaniu wciąż nowych rozwiązań.
Marta Siniło
Pracuje jako stylista. Tworzy i pomaga tworzyć sesje mody najlepszym oraz tym początkujacym fotografom. Od niedawna interesuje się również filmem modowym. Projektuje, rysuje, maluje, przekształca. Bawi sie konstrukcją i formą. Czyta o modzie cały dzień, stara się interpretować ją na swoj sposób. Absolutnie zakochana w tej dziedzinie. Nie poddaje się i uparcie dąży do celu. Ma zamiar zmienić modę w Polsce i szeroko zaistnieć na świecie.
Anna Poniewierska
Trudno określić czym jest magia… właściwie mówienie o magii nie ma sensu, bo jej istotą jest tajemnica. To nastrój… stan...wrażenie… zbiór skojarzeń i piękno którego nie można tak po prostu dotknąć… Magia nie jest dla wszystkich. Bajkowość, trochę zaczarowana rzeczywistość to esencja kolekcji.
Ręczne wykonanie, nietypowe printy, wyblakłe kolory, nieprzypadkowe formy składają się na jej wyjątkowość. Te delikatne i jednocześnie “mocne” ubrania mogą kojarzyć się romantycznie, ale są nowoczesne i jak najbardziej do noszenia.
- szlachetne, w większości naturalne tkaniny i dzianiny (wełny, jedwabie, kaszmiry)
- zminimalizowanie szycia maszynowego na rzecz składania i precyzyjnego szycia ręcznego
- wysublimowane kolory, wzory kwiatowe i połączenia faktur
- oryginalne akcesoria - torebki i biżuteria z nadrukowanej skóry, dzianinowe chusty i kołnierze.
Maldoror
Piękne jak przypadkowe spotkanie na stole sekcyjnym maszyny do szycia i parasola. Maldoror Low Couture powstało w 2007 roku, pod tą metką Grzegorz Matląg tworzy kolekcje, które w ekstremalny sposób łączą estetykę wysokiego krawiectwa, recyclingu i fast fashion. Maldoror to medium, dzięki któremu odbiorca ma możliwość autokreacji bez kulturowych ograniczeń i skazy konsumpcjonizmu. Ubrania dla osób wrażliwych na piękno ukryte w niedoskonałości i przemijaniu.
Konrad Parol
Kieruję się zasadą „Najpierw człowiek, potem pomysł”. Inspiracji, nie muszę szukać daleko, kieruję się własnym instynktem, wsłuchuję się w siebie. Skupiam sie na tym kim jestem i dokąd zmierzam w danej chwili, o czym marzę i jak chciałbym być odbierany. Moje ubrania chcą zaskakiwać i być podziwiane, chcą zwracać na siebie uwagę w pozytywny sposób i inspirować otoczenie.
Nie chce szokować, ale pragnę, aby moja kolekcja była w opozycji do globalnych poglądów i opinii. Chciałbym pozostać wiecznym dzieckiem i bawić się modą ciągle od nowa. Nie chce podążać za ogólnie przyjętymi trendami czy normami, ale chcę te trendy wytyczać...