Denimowy total look
"Najpiękniejsza rzecz od wynalezienia gondoli" - mówiła Diana Vreeland o jeansie. Filozof Jean Baudillard mawiał "świat się zmienia, a jeansy nie". Coś jest w tych słowach, bo nie ma chyba drugiego takiego materiału, który na przestrzeni dziesięcioleci był świadkiem wszystkich współczesnych transformacji społecznych, obserwował wszelkie zmiany, jakie zachodziły w XX wieku i dostosowawał się do nich.
Kto stoi za wynalezieniem tego wdzięcznego materiału? Levi Strauss i Jacob Davis. 20 maja 1873 roku panowie uzyskali patent z Biura Patentów i Znaków Towarowych USA na wynalezioną przez nich metodę wzmacniania sztywnych, brezentowych spodni roboczych. Założyli firmę Levi Strauss&Co i rozpoczęli produkcję niebieskich jeansów.
Ten rodzaj spodni szybko zaskarbił sobie szerokie grono zwolenników. Po robotnikach nosili je farmerzy. Kierowcy samochodów ciężarowych chętnie w trasę zakładali jeansowe katany. Denim pokochały również gwiazdy kina i muzyki. Kto nie pamięta Marlona Brando, Jamesa Deana i Elvisa Presleya w denimowych kurtkach?
W tym sezonie projektanci proponują nie tylko spodnie jeansowe, ale przede wszystkim denimowy total look. Jeans od stóp do głów pojawił się na wybiegu takich domów mody jak: Christian Dior, Esteban Costazar, Off-White, Isabel Marant czy MSGN.