Warsaw Fashion Weekend - śniadanie blogerek i hiszpańscy projektanci
"Śniadanie dla blogerów" jest już tradycją WFW. Nie mogło go więc zabraknąć i w tym roku. Gośćmi specjalnymi spotkania z blogerami byli: Joanna Horodyńska, Ada Fijał, Anna Puślecka i Paweł Bieńkowski. Głównym celem spotkania było omówienie wiosennej edycji WFW, która odbędzie się w dniach 13 – 14 kwietnia w Warszawie w SOHO Factory. To właśnie blogerzy, jako pierwsi, dowiedzieli się, jakie niespodzianki przygotowali organizatorzy.
"Śniadanie dla blogerów" jest już tradycją WFW. Nie mogło go więc zabraknąć i w tym roku. Gośćmi specjalnymi spotkania z blogerami byli: Joanna Horodyńska, Ada Fijał, Anna Puślecka i Paweł Bieńkowski. Głównym celem spotkania było omówienie wiosennej edycji WFW, która odbędzie się w dniach 13 – 14 kwietnia w Warszawie w SOHO Factory. To właśnie blogerzy, jako pierwsi, dowiedzieli się, jakie niespodzianki przygotowali organizatorzy.
Jednym ze zdradzonych sekretów było przedstawienie sylwetek gości specjalnych, a są to: Alexis Reyna, Martinez Lierah oraz Juan Pedro Lopez. To czołówka projektantów z Hiszpanii, którzy brali udział w Barcelona oraz Madryt Fashion Week.
Alexis Reyna
Alexis Reyna to marka zdobywająca uznanie i zainteresowanie na świecie. Uhonorowany wieloma nagrodami, ostatnio 12 Winter Barcelona Fashion Week Best Collection Award. Ten pochodzący z Barcelony projektant to istny demon designu. Ukończył prestiżową szkołe Saint Martins. Jego dewizą w świecie mody jest: wyzwanie i poszukiwanie. Tworzył już dla takich marek jak: Stylemode, obecnej na 25 rynkach świata sztokholmskiej J.Lindeberg, czy dla Guopei. W 2011 roku Reyna został uznany przez Fast Company za szóstego w rankingu stu najbardziej kreatywnych ludzi biznesu. Podczas 080 Barcelona Fashion artysta został zauważony przez samego Nicola Formichetti- jednego z najbardziej wpływowych nazwisk w świecie mody (stylista Lady Gagi, dyrektor mody Vogue Japan, dyrektor kreatywny Thierry Mugler). Światowe gwiazdy również nie przechodzą obok jego projektów obojętnie. Jedną z jego fanek jest piosenkarka M.I.A. W 2012 przygotował swoją pierwszą kolekcję dla mężczyzn, która pokazał podczas Nairobi012. Jego prace określane są
mianem wizjonerskich i intelektualnych, ponieważ łączą projektowanie ubioru ze sztukami wizualnymi.
Martinez Lierah
Markę Martinez Lierah tworzy duet znakomitych projektantów: Arturo Martinez i Daniel Lierah. Edukację rozpoczęli w katalońskich szkołach projektowania i mody Felicidad Duce i Elisava. Po ich ukończeniu przenieśli się do Paryża, by kontynuować naukę w prestiżowym Institut Francais de la Mode. Otworzyło im to wiele drzwi do świata mody. Artyści współpracowali z takimi luksusowymi markami jak: Louis Vuitton i Sergio Rossi, tworząc dla nic kolekcję obuwia. Dzięki takim doświadczeniom w 2010 roku otworzyli własne studio w Paryżu, gdzie powstają piękne, pełne architektonicznych niejasności, prostych cięć i linii kreacji. Ich dzieła już można było podziwiać na okładkach takich magazynów jak Vogue, ELLE lub oglądać na żywo na tegorocznym 080 Barcelona Fashion.
Juan Pedro Lopez
Juan Pedro Lopez to projektant pochodzący z Barcelony, gdzie w 2000 roku ukończył wydział projektowania. Zdobywca wielu prestiżowych nagród, takich jak: Smirnoff Fashion Award w Hiszpanii, później został finalistą międzynarodowej edycji w Hong Kongu. W latach 2000 i 2005, przedstawił sześć kolekcji na Passarela Gaudí Dissenyadors Jones, zaś w 2005 roku zadebiutował w Paryżu. Jest jednym z najbardziej zapracowanych projektantów. Poza tworzeniem nowych kolekcji otwiera również butiki (cztery w samej Barcelonie i na Ibizie). Juan Pedro współpracował również ze Swarovskim przy tworzeniu kolekcji bransoletek. W tym roku na 080 Barcelona Fashion powrócił z szykowną i bardzo kobiecą kolekcją. Jak sam mówi - czerpał inspirację z badań faktury i ruchu oczami ekspresjonistów abstrakcyjnych połowy XX wieku. Efektem jego pracy jest niezwykle ujmująca, wyrafinowana kolekcja w palecie barw- czerwień, mięta i róż.
Ciekawym punktem spotkania z blogerami było zaprezentowanie przez hiszpańską firmę Barada Sevilla filmu o tym, jak powstają ich ekskluzywne i niezwykłe skórzane torby.
Nie był to koniec naszej hiszpańskiej przygody. Podczas śniadania został ogłoszony konkurs. Polega on na stworzeniu stylizacji zainspirowanej wszystkim tym, co hiszpańskie. Mogą to być obrazy Salvadora Dali, piękne budowle Gaudiego, krwista Corrida czy na przykład ekscytujący futbol. Wygrana stylizacja zostanie nagodzona torbą firmy Barada Sevilla.
Zaprezentowana została również nowa sekcja WFW o nazwie FASHION ROCK. Jest to połączenie pokazów mody z muzyką na żywo. Połączyliśmy takich artystów jak: Kaja Śródka z Natalią Lubrano, Converse z zespołem Roan i Mozcau z Ramoną Rey. Dochód z FASHION ROCK zostanie przekazany na rzecz Fundacji Rak’n’Roll.
Top Secret pokazał nam nową, zupełnie odmienioną kolekcję swoich ubrań i dodatków. Marka postawiła na świeżość i młodzieńczy szyk.