Amerykańska korporacja Pantone ogłosiła kolor roku 2017. Został nim jasnozielony odcień o nazwie Greenery.
Firma Pantone od lat specjalizuje się w kreowaniu kolorystycznych trendów w dziedzinie mody, designu i sztuki. Na podstawie analizy aktualnych tendencji, instytut wybiera odcień, który stanie się wiodącym trendem w danym roku. Po popularnych w 2016 roku pastelowych kolorach – jasnoróżowym Rose Quartz oraz jasnoniebieskim Serenity – przyszedł czas na kolejną dominującą barwę. Jest nim odcień zieleni o nazwie Greenery.
Zobacz także:
Emilio Pucci - sezon wiosna lato 2017
- To kolor, który przynosi odświeżenie. Greenery to cierpki odcień, będący połączeniem żółtego i zieleni, który ma odpowiadać na potrzeby poznawania, eksperymentowania i ponownego odkrywania – opisuje kolor roku 2017 instytut Pantone.
- To kolor, który ma kojarzyć się z pierwszymi dniami wiosny – dodaje.
Michael Kors - sezon wiosna lato 2017
- Doskonale wiemy, w jakim świecie żyjemy. Dominuje w nim stres i napięcie – tłumaczy dyrektor zarządzająca Pantone, Leatrice Eiseman i tym samym uzasadnia, że wybór danego odcienia roku zawsze jest powiązany z aktualnymi nastrojami społecznymi.
Tsumori Chisato - sezon wiosna lato 2017
- To kolor nadziei i naszego związku z naturą. Odnosi się do pojęć związanych z ochroną środowiska – regeneracji, odświeżania, rewitalizacji i renowacji. Każdej wiosny wchodzimy w nowy cykl, z ziemi wychodzą nowe pędy. To afirmacja życia, która zachęca nas do tego, by patrzeć do przodu – opowiada Eiseman w rozmowie z dziennikiem „New York Times”.
Balenciaga, Etro, Emanuel Ungaro - sezon wiosna lato 2017
Zieleń zaznaczyła swoją obecność na światowych wybiegach. Mieliśmy okazję ją zobaczyć w wiosenno-letnich kolekcjach 2017 takich marek jak m.in. Michael Kors, Emilio Pucci, Balenciaga, Etro czy Emanuel Ungaro.
Miroslava Duma
Jak oceniacie barwę, która już wkrótce zdominuje nasze ulice?