ASOS - oferta, historia, działalność
ASOS - As Seen On Screen
ASOS – historia sklepu
Pomysłodawcami sklepu internetowego ASOS byli Quentin Griffiths i Nick Robertson, których celem było stworzenie platformy zakupowej oferującej młodym klientom asortyment, który nawiązuje do stylu gwiazd. W ten sposób w 1999 roku powstała witryna www.asseenonscreen.com, która ruszyła w marcu 2000 roku. Jeszcze w tym samym roku marka otrzymała nagrodę dla Najlepszego Trendsettera Roku przyznawaną przez brytyjski „The Sunday Times”. Siedziba firmy jest Camden Town, dystrykt Londynu.
Niedługo po tym nazwa sklepu została skrócona do pierwszych liter słów i w ten sposób powstał ASOS, a także nowy adres internetowy asos.com. Zmiana nazwy miała charakter nie tylko marketingowy, ale też nawiązywała do nowej polityki firmy. Sprzedawane przez ASOS produkty nie były już bowiem tylko odzwierciedleniem stylu gwiazd, ale też coraz częściej wyznacznikiem nowych trendów.
W 2001 roku ASOS wszedł na Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych. W 2008 roku sklep zamieścił na swojej stronie pierwszą ofertę mody dziecięcej, jednak w obliczu silnej konkurencji zrezygnował z pomysłu i skupił się jedynie na modzie młodzieżowej. Do 2010 roku marka rozszerzyła swoją działalność na kraje takie jak Francja, Niemcy, Australia, Włochy, Hiszpania i Stany Zjednoczone. W 2012 roku firma otworzyła pierwsze biura międzynarodowe w Sidney oraz Nowym Jorku, potem zaś drugie w Wielkiej Brytanii, w Birmingham. Rok później ASOS wszedł na rynek chiński i rosyjski.
ASOS – działalność charytatywna i sponsoring
Sklep ASOS zaangażowany jest w działalność charytatywną, w szczególności akcje mające na celu propagowanie badania biustu jako profilaktyki nowotworu piersi. W tej dziedzinie marka współpracuje z organizacją CoppaFeel, ale też prowadzi własną akcję #BraHijack związaną z autorską kolekcją bielizny damskiej.
ASOS sponsorował także zespół Formuły 1, McLaren w sezonie 2014, również podczas Australian Grand Prix 2014. W 2017 roku marka nawiązała współpracę z siecią Hotel Indigo. W ramach kooperacji ukazała się specjalna kolekcja inspirowana podróżami, Asos x Hotel Indigo Edits.
ASOS – zakupy
Asortyment marki ASOS sprzedawany jest drogą wysyłkową w ponad 30 krajach. Płatność uiszczana jest w funtach, a wymogiem dokonania zakupu jest posiadanie karty kredytowej. Istnieje możliwość przesyłki standardowej (9 dni), a także ekspresowej (6 dni). Towar wysłany przez ASOS, który nie sprosta oczekiwaniom klienta, może być zwrócony w nienaruszonym stanie do 28 dni, nawet jeśli został kupiony na wyprzedaży.
ASOS – oferta
ASOS oferuje swoim klientom ponad 80 tys. produktów własnej marki oraz marek partnerów. Linie autorskie dla kobiet to:
- ASOS,
- ASOS Curve,
- ASOS Maternity,
- ASOS Petite,
- ASOS Tall,
- ASOS White.
Poza tym na stronie internetowej ASOS kupić można również ubrania takich firm jak Bershka, Calvin Klein, Diesel, Lee, Missguided, New Look, River Island czy Tommy Hilfiger Denim. ASOS to również platforma zakupowa, w której dostępne jest także obuwie popularnych marek: Timberland, Vans, Hunter oraz Dr Martens.