ycipk-3hdnca

Dieta na piękne włosy, cerę i paznokcie

Zasypywane nowościami kosmetycznymi zapominamy, że tak naprawdę krem czy odżywka nie zdziałają cudów. Mogą stanowić jedynie dodatek do zdrowej i urozmaiconej diety. Od tego, co znajduje się na talerzu, zależy kondycja naszych włosów, skóry i paznokci. Jak dostosować jadłospis do trapiących nas problemów?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Dieta na piękne włosy, cerę i paznokcie
(Thinkstockphotos)
ycipk-3hdnca

Zasypywane nowościami kosmetycznymi zapominamy, że tak naprawdę krem czy odżywka nie zdziałają cudów. Mogą stanowić jedynie dodatek do zdrowej i urozmaiconej diety. Od tego, co znajduje się na talerzu, zależy kondycja naszych włosów, skóry i paznokci. Masz trądzik, twoje paznokcie są łamliwe, a włosy wypadają? Koniecznie zmodyfikuj swój jadłospis!

* Słabe włosy i paznokcie*
Wiele z nas błędnie sądzi, że do pielęgnacji włosów wystarczy szampon i odżywka. Forma, w jakiej są kosmyki, zależy jednak głównie od tego, co trafia do ukrytych w skórze cebulek. Oddziaływać możemy na nie poprzez stosowanie preparatów wzmacniających do wcierania albo poprzez dostarczanie niezbędnych składników wraz z posiłkami. Składniki zawarte w jedzeniu trafiają do krwi, a razem z nią do cebulek, skutecznie je odżywiając. Zamiast więc inwestować w kolejną maskę, lepiej zmodyfikować jadłospis. Dieta, która dba o kondycję włosów, równocześnie poprawia także formę paznokci.

Słodycze i inne niezdrowe przekąski warto zastąpić pestkami z dyni i słonecznika, które są bogate w cynk. Dwa razy dziennie możemy popijać herbatkę ze skrzypu polnego i pokrzywy, zawierające w swoim składzie krzem. Bardzo ważna jest również siarka. Znajdziemy ją m.in. w kiełkach rzodkiewki, które codziennie możemy dodawać do kanapek. Nie zapominajmy o żelazie, które obecne jest nie tylko w czerwonym mięsie, ale i w liściastych warzywach, np. w sałacie. Dieta nie będzie kompletna bez witamin z grupy B, których źródłem są drożdże, rośliny strączkowe czy produkty zbożowe.

ycipk-3hdnca

Kruche naczynka

„Pajączki” na twarzy czy nogach to nic innego jak osłabione naczynka, które rozszerzyły się i… już nie skurczyły się ponownie. Nie są więc wystarczająco silne i elastyczne, aby odpowiednio reagować na czynniki zewnętrzne, np. zmiany temperatury. „Pajączki” nierzadko otrzymujemy w spadku po rodzicach, ale ryzyko ich pojawienia się możemy zminimalizować, stosując odpowiednią dietę. Co powinno się w niej znajdować?

Przeciwutleniacze. W tym jednym słowie zawiera się sens diety wzmacniającej naczynka. Antyoksydanty uszczelniają ścianki naczyń krwionośnych, zmniejszając ich przepuszczalność, dodają im elastyczności i niczym tarcza chronią przed wolnymi rodnikami. A jest przed czym chronić, bo to właśnie wolne rodniki „bombardują” naczynka, osłabiając je i w konsekwencji prowadząc do stałego rozszerzenia.

Spożywanie dziennie pięciu porcji owoców i warzyw zapewni nie tylko zdrowie, ale i skórę bez „pajączków”. To właśnie owoce i warzywa są najbogatszym źródłem przeciwutleniaczy, do których zaliczamy między innymi flawonoidy, karotenoidy, ale również i witaminy, np. C i E. Ważne jest także to, aby pewne produkty z diety wyeliminować. Dotyczy to przede wszystkim ostrych przypraw, alkoholu i gorących potraw, które rozszerzają naczynka.

ycipk-3hdnca

* Trądzik*

O diecie antytrądzikowej mówi się wiele, także w kontekście jej nieskuteczności. Reakcja skóry na konkretne produkty żywnościowe jest indywidualna. Może zdarzyć się tak, że czekolada, która u jednej osoby powoduje wysyp krostek, u innej nie wywoła żadnych zmian. Warto więc dokładnie przyjrzeć się codziennej diecie i zaobserwować, czy niektóre pokarmy nie prowadzą do zaostrzenia objawów. Jakie to mogą być produkty?

Przede wszystkim do ryzykownych pokarmów należą te obfitujące w cukry proste i tłuszcze. Jak ognia należy unikać słodyczy, fast foodów i pełnych cukru napojów gazowanych. Poprawę kondycji cery może natomiast przynieść wzbogacenie jadłospisu w produkty z wysoką zawartością błonnika, a więc np. kasze, pełnoziarniste pieczywo, warzywa, owoce, otręby. Błonnik „wymiata” z organizmu toksyny, podobnie jak woda mineralna i zielona herbata, które powinny zastąpić kawę i słodkie napoje.

Kondycję cery poprawią też ryby, orzechy i oleje roślinne, np. oliwa z oliwek czy olej wiesiołkowy, a dokładniej zawarte w nich nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Uważa się, że ich spożywanie pozytywnie wpływa na skład łoju, zmniejszając skłonność do powstawania zaskórników.

ycipk-3hdnca

* Dobre połączenie*

Uwzględnienie w jadłospisie konkretnych pokarmów to tylko połowa sukcesu. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że pewne składniki spożywane równocześnie potęgują swoje właściwości, podczas gdy inne nawzajem się osłabiają. Warto wiedzieć, że przyswajalność żelaza zwiększa obecność witaminy C. Z kolei jej utlenianiu, czyli po prostu niszczeniu, zapobiegają polifenole. Jeśli natomiast chcemy w pełni skorzystać z obecnego w czerwonych i pomarańczowych warzywach likopenu, należy przygotowaną z nich sałatkę doprawić oliwą lub innym olejem roślinnym.

map/(kg)

* Olejki - sposób na zdrowe, gęste, lśniące włosy*

* Michelle Williams ścięła włosy dla dawnej miłości*

* Ma 12 lat. Jeszcze nigdy nie ścinała włosów!*

Hormony. Klucz do dobrej sylwetki

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-3hdnca