GotowaniePrzepisyKampania społeczna "Zdrowie na Szpilkach"

Kampania społeczna "Zdrowie na Szpilkach"

Kampania społeczna "Zdrowie na Szpilkach"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
23.11.2017 15:16, aktualizacja: 18.12.2017 12:02

Polki prowadzą bardzo aktywne życie. Na co dzień muszą łączyć rolę matki, atrakcyjnej kobiety oraz odnosić sukcesy zawodowe. Ciągła presja i życie w biegu sprawiają, że za swoje wysiłki płacą wysoką cenę – zdrowiem psychicznym i fizycznym. Aż 74 proc. Polek odczuwa silny stres przynajmniej raz w tygodniu, a przeszło co piąta walczy z nim codziennie1, co negatywnie wpływa na ogólną kondycję kobiet. Z myślą o nich G-Pharma Consulting przygotowała kampanię społeczną "Zdrowie na Szpilkach". Ambasadorkami projektu są: Paulina Młynarska, Beata Sadowska, Patrycja Markowska oraz Paulina Koziejowska.

Celem kampanii "Zdrowie na Szpilkach" jest edukacja oraz budowanie świadomości w zakresie profilaktyki oraz konieczności kompleksowego podejścia do zdrowia kobiet. Intensywne życie oraz nadmiar obowiązków odbiją coraz większe piętno na samopoczuciu Polek. Statystyki są alarmujące.

Depresja dotyka kobiet dwukrotnie częściej niż mężczyzn. Przeszło co druga choruje na nadwagę lub otyłości, powodujące poważne schorzenia kariologiczne, będące przyczyną 51 proc. wszystkich zgonów Polek. Kobiety zapominają również o profilaktyce. Tylko ok. 20 proc. z nich korzysta z darmowych badań cytologicznych, a przeszło co trzecia w ogóle nie bada się pod kątem raka piersi.

Polki mają również zaniżoną samoocenę dotyczącą wyglądu. Ze swojej sylwetki w pełni zadowolona jest jedynie 20 proc. kobiet. Niemal połowa pań chciałaby chirurgicznie poprawić swój brzuch, uda, pośladki, nogi czy piersi.

- Polki przyzwyczaiły się do nadmiaru obowiązków i nie potrafią znaleźć czasu dla siebie. Jest on jednak niezbędny do utrzymania równowagi w życiu. W ramach kampanii "Zdrowie na Szpilkach" chcemy zmotywować kobiety do aktywnego dbania o swoje zdrowie – regularnego wykonywania badań profilaktycznych, dbania o prawidłową dietę i aktywność fizyczną oraz realizowania swoich pasji i ambicji. Chcemy pokazać, że troska o siebie, to klucz do spełnienia się we wszystkich pozostałych wymiarach życia. Dlatego do udziału w naszym projekcie zostały zaproszone kobiety, które odniosły sukces w różnych dziedzinach życia i które podzielą się swoimi doświadczeniami z Polkami – ponieważ kobieta sukcesu, to kobieta zdrowa – mówi Marta Pelc, założycielka firmy G-Pharma Consulting, inicjatora kampanii społecznej "Zdrowie na Szpilkach".

Obraz
© Materiały prasowe

Ambasadorkami projektu "Zdrowie na Szpilkach" zostały Agata Młynarska – dziennikarka i publicystka, Patrycja Markowska – piosenkarka, Beata Sadowska – dziennikarka oraz Paulina Koziejowska – prezenterka telewizyjna.

W gronie ekspertek wspierających projekt znalazły się m.in. prof. dr hab. n. med. Dominika Dudek – psychiatra, prof. dr hab. n. med. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska – gastroenterolog, prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta – ginekolog, endokrynolog, seksuolog oraz prof. dr hab. n. med. Janina Stępińska – kardiolog, które podzielą się z Polkami swoją wiedzą z zakresu profilaktyki oraz ochrony zdrowia.

Obraz
© Materiały prasowe

Ponadto w ramach kampanii w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu i Krakowie odbędą się warsztaty "Zdrowie na Szpilkach", podczas których uczestniczki będą mogły osobiście spotkać się z ambasadorkami oraz ekspertkami i ekspertami z zakresu różnych obszarów medycyny, kosmetologii, zdrowego żywienia, aktywności fizycznej oraz rozwoju osobistego.

Bieżące informacje na temat kampanii "Zdrowie na Szpilkach" można śledzić na stronie internetowej zdrowienaszpilkach.com oraz w serwisie Facebook https://www.facebook.com/zdrowienaszpilkach.

Organizatorem kampanii "Zdrowie na Szpilkach" jest firma G-Pharma Consulting. Partnerami projektu są: Prudential, Soti Natural, LaQ, Panache, Klinika Methode oraz Fundacja MSD dla Zdrowia Kobiet. Kampania organizowana jest pod patronatem portalu Chcemy Być Rodzicami.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także