Łóżkowych "rozwódek" jest coraz więcej. Można temu zapobiec

Okazuje się, że jedna na sześć par śpi w osobnych łóżkach
Okazuje się, że jedna na sześć par śpi w osobnych łóżkach
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

14.10.2023 16:44, aktual.: 15.10.2023 09:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak wynika z badania przeprowadzonego na 2000 dorosłych osób - jedna na sześć par decyduje się na tzw. rozwód senny i regularnie śpi w oddzielnych łóżkach. Zjawisko przybiera na sile. Ankietowani wskazywali powody takiej decyzji.

Problemy ze snem wpływają na codzienne funkcjonowanie. Z opublikowanego na łamach "Daily Mail" badania, zleconego przez firmę Samsung wynika, że jedna na sześć par decyduje się na "senny rozwód", aby się wysypiać.

Ankieta przeprowadzona wśród 2000 dorosłych osób będących w związkach wykazała też, że połowa z nich spała kiedyś w innym pokoju niż ich partner. 15 proc. przyznaje, że jest to umowa stała, a kolejne 9 proc. "rozstaje się" w nocy przynajmniej dwa razy w tygodniu.

Powody "sennych rozwodów"

Najczęstszą przyczyną decyzji o spaniu w oddzielnych łóżkach jest chrapanie, o czym wspomniało 71 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazło się "wiercenie" (35 proc.), a na trzecim budzenie się w nocy (30 proc.). Okazało się również, że aż 54 proc. badanych kładzie się spać o innej porze niż ich druga połowa - kobiety zasypiają statystycznie wcześniej niż mężczyźni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Współpracująca z marką ekspertka ds. snu dr Julie Smith stwierdziła, że warto walczyć z "rozwodami sennymi". "Jeśli jedna osoba w związku zakłóca sen drugiej, warto sprawdzić, który z sennych nawyków może na to wpływać. Dobra wiadomość jest taka, że wiele z nich można zmienić bez konieczności uciekania się do spania osobno" - dodała.

Dobre nawyki przed snem

Wpływ na jakość snu ma jednak wiele rzeczy, nie tylko śpiąca obok osoba. Warto pamiętać o kilku rzeczach, a sen powinien być zdecydowanie lepszy. Przede wszystkim wieczorem lepiej unikać ciężkostrawnych potraw, a kolację najlepiej zjeść najpóźniej dwie godziny przed zaśnięciem.

Warto także wieczorem ograniczyć niepotrzebne bodźce i zamiast zasypiać z telefonem w ręku, wyłączyć go wcześniej i np. poczytać książkę lub posłuchać relaksującej muzyki. Przed położeniem się dobrze też odpowiednio przewietrzyć sypialnię, co przyspieszy sam proces zasypiania i poprawi jakość odpoczynku.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (89)
Zobacz także