WP

Najskuteczniejsze ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Wewnętrzna strona uda to część ciała, którą trudno wyszczuplić i ujędrnić. Aby tego dokonać, trzeba zaangażować do pracy mięśnie przywodziciele uda oraz mięsień grzebieniowy i smukły. Jakie są zasady ćwiczeń na wewnętrzną stronę ud? Które ćwiczenia wyrzeźbią wewnętrzną stronę? Poznaj najskuteczniejsze ćwiczenia na szczupłe uda.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Ćwiczeniom na wewnętrzną stronę ud powinny towarzyszyć treningi kardio.
Ćwiczeniom na wewnętrzną stronę ud powinny towarzyszyć treningi kardio. (123RF)
WP

Wewnętrzna strona ud - kilka informacji

Wewnętrzna strona ud nazywana jest przywodzicielami. Przywodziciele składają się z kilku mięśni, a w tym: z mięśnia grzebieniowego, smukłego oraz przywodziciela długiego, krótkiego i wielkiego. Pomimo ich liczby, przywodziciele zajmują niewiele miejsca w udach, spełniają jednak dość istotne funkcje. Przywodziciele bowiem chronią staw biodrowy przed przeciążeniami, przywodzą nogi i stabilizują miednicę. Dlatego wzmacnianie mięśni wewnętrznej strony ud ma nie tylko wymiar estetyczny, ale także wpływa na prawidłowe funkcjonowanie miednicy.

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - zasady

Praca nad jedną partią mięśniową nie spowoduje utraty tkanki tłuszczowej tylko w tym konkretnym miejscu. Spalanie tkanki tłuszczowej dotyczy całego ciała. Problem tkwi tym, że z niektórych miejsc tłuszczu pozbywamy się szybciej, podczas gdy innym musimy poświęcić znacznie więcej czasu. Z jednej strony wpływają na to uwarunkowania genetyczne, a z drugiej typ sylwetki.

WP

Ćwiczeniom na wewnętrzną stronę ud powinny towarzyszyć treningi kardio, które przyspieszają proces spalania tkanki tłuszczowej z całego ciała. Aby ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud przyniosły rezultaty, należy je wykonywać 2-3 razy w tygodniu. Pamiętać trzeba o tym, by nie wykonywać ich z dnia na dzień. Po każdym dniu treningowym trzeba zrobić jeden dzień przerwy. Ćwiczenia na wewnętrzną stronę nóg zawsze zaczynaj od krótkiej rogrzewki.

Ćwiczenie na wewnętrzną stronę ud - przysiady plie

Przysiady plie angażują do pracy mięśnie czworogłowe uda, pośladków oraz przywodziciele. Aby poprawnie wykonać przysiad plie, należy stojąc rozstawić nogi szerzej niż linia bioder, wyprostować plecy i napiąć mięśnie brzucha. Na wdechu wykonuje się przysiad, bez pochylania klatki piersiowej do przodu. Wraz z wydechem wracamy do pozycji wyjściowej. W przysiadzie plie nie schodzi się zbyt nisko do podłoża. Osoby bardziej zaawansowane w ćwiczeniach mogą wykonywać przysiady z kettlebell czy ze sztangą (Zobacz, na czym polega goblet squat).

Ćwiczenie na wewnętrzną stronę ud - wykroki w bok

Wykroki w bok angażują do pracy te same grupy mięśniowe co przysiady plie. Stojąc, stopy należy rozstawić na szerokość bioder i wyprostować plecy. Na wdechu jedną nogę odstawia się mocno w bok, przy ugiętym kolanie. Przy wydechu wraca się do pozycji wyjściowej i wykonuje to samo ćwiczenie na drugą nogę. To ćwiczenie również można wykonywać z dodatkowym obciążeniem. Ciężary można również przymocować do nóg.

Ćwiczenie na wewnętrzną stronę ud - nożyce

Nożyce to popularne ćwiczenie, które oprócz mięśni ud, angażuje do pracy mięśnie brzucha. Połóż się na plecach, a ramiona ułóż wzdłuż ciała. Napnij brzuch, wyprostuj nogi i unieś je do góry pod kątem ok. 60 stopni. Trzymając nogi w powietrzu, krzyżuj je na przemian. Nogi można krzyżować poziomo i pionowo. Aby utrudnić ćwiczenie, podobnie jak w poprzedniej aktywności, nogi można dodatkowo obciążyć.

Polub WP Kobieta
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP