Genialny patent agenta FBI. Trzymaj się trzech zasad

Te trzy zachowania mogą świadczyć o wysokiej inteligencji emocjonalnej
Te trzy zachowania mogą świadczyć o wysokiej inteligencji emocjonalnej
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | NATHANAEL KIEFER

21.06.2024 13:38, aktual.: 22.06.2024 10:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Chriss Voss to były agent FBI. Mężczyzna ma za sobą wiele rozmów z przestępcami. Dzięki inteligencji emocjonalnej świetnie sobie radził jako negocjator. Jakie techniki stosował?

Polina Marinova Pompliano w swojej książce odniosła się do postaci Chrisa Vossa, negocjatora FBI z 24-letnim stażem. Autorka zwróciła uwagę, że były agent opanował sztukę inteligencji emocjonalnej, co niezwykle przydawało mu się w pracy.

Pompliano wspomniała o tym, jak Voss w 1993 roku pełnił funkcję negocjatora, rozmawiając telefonicznie z jednym z rabusiów, którzy przetrzymywali pracowników banku Chase Manhattan na nowojorskim Brooklynie. Trzy konkretne działania, których się podjął, to doskonałe przykłady postępowania osoby o wysokiej inteligencji emocjonalnej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Trzy działania. Agent FBI wykorzystał je w pracy negocjatora.

Kojący głos

Pierwszą ważną kwestią, np. podczas rozmów z przestępcami w sytuacji zagrożenia, jest odpowiednia intonacja głosu: kojąca, deklaratywna. Powinniśmy też obniżyć ton. To wszystko sprawi, że wywołamy w mózgu rozmówcy reakcję neurochemiczną, która go uspokoi.

"Mirroring"

Kolejnym działaniem jest tzw. mirroring, czyli "lustrowanie". To skuteczna technika do zgromadzenia informacji i budowania relacji w trakcie rozmowy.

"Na przykład, jeśli przestępca, który napadł bank powie: 'miałem naprawdę ciężki dzień z powodu całego stresu, w jakim się znajduję', odpowiedz: 'C to za stres?'" - tłumaczy Polina Marinova Pompliano, powołując się na metody byłego agenta FBI.

Zwróć uwagę na emocje drugiej strony

Trzecim wyznacznikiem inteligencji emocjonalnej ma być tzw. etykietowanie emocji. Wspomniany agent Voss w trakcie rozmów z przestępcami naprowadzał ich na wyrażanie emocji, posługując się zdaniami: "To nie była twoja wina, prawda?"; "Żałujesz, że tak się stało, prawda?".

Jedna zasada ponad wszystkie

Autorka książki "Hidden Genius" ("Ukryty geniusz" - z ang.) zwróciła uwagę, że Chriss Voss w trakcie negocjacji z przestępcami zrobił coś, czego większość ludzi nie potrafi. Naprawdę wysłuchał, co oni mają do powiedzenia.

Jak dodaje Polina Marinova Pompliano w cytowanym fragmencie swojej książki, zamieszczonym na stronie cnbc.com, sztuka inteligencji emocjonalnej może nam się przydać w codziennym życiu np. podczas kłótni z partnerem czy podczas rozwiązania konfliktu ze współpracownikiem.

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

© Materiały WP

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także