Genialny patent agenta FBI. Trzymaj się trzech zasad
Chriss Voss to były agent FBI. Mężczyzna ma za sobą wiele rozmów z przestępcami. Dzięki inteligencji emocjonalnej świetnie sobie radził jako negocjator. Jakie techniki stosował?
Polina Marinova Pompliano w swojej książce odniosła się do postaci Chrisa Vossa, negocjatora FBI z 24-letnim stażem. Autorka zwróciła uwagę, że były agent opanował sztukę inteligencji emocjonalnej, co niezwykle przydawało mu się w pracy.
Pompliano wspomniała o tym, jak Voss w 1993 roku pełnił funkcję negocjatora, rozmawiając telefonicznie z jednym z rabusiów, którzy przetrzymywali pracowników banku Chase Manhattan na nowojorskim Brooklynie. Trzy konkretne działania, których się podjął, to doskonałe przykłady postępowania osoby o wysokiej inteligencji emocjonalnej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz też: Od bajki do koszmaru. Psychofag "kradnie dusze"
Trzy działania. Agent FBI wykorzystał je w pracy negocjatora.
Kojący głos
Pierwszą ważną kwestią, np. podczas rozmów z przestępcami w sytuacji zagrożenia, jest odpowiednia intonacja głosu: kojąca, deklaratywna. Powinniśmy też obniżyć ton. To wszystko sprawi, że wywołamy w mózgu rozmówcy reakcję neurochemiczną, która go uspokoi.
"Mirroring"
Kolejnym działaniem jest tzw. mirroring, czyli "lustrowanie". To skuteczna technika do zgromadzenia informacji i budowania relacji w trakcie rozmowy.
"Na przykład, jeśli przestępca, który napadł bank powie: 'miałem naprawdę ciężki dzień z powodu całego stresu, w jakim się znajduję', odpowiedz: 'C to za stres?'" - tłumaczy Polina Marinova Pompliano, powołując się na metody byłego agenta FBI.
Zwróć uwagę na emocje drugiej strony
Trzecim wyznacznikiem inteligencji emocjonalnej ma być tzw. etykietowanie emocji. Wspomniany agent Voss w trakcie rozmów z przestępcami naprowadzał ich na wyrażanie emocji, posługując się zdaniami: "To nie była twoja wina, prawda?"; "Żałujesz, że tak się stało, prawda?".
Jedna zasada ponad wszystkie
Autorka książki "Hidden Genius" ("Ukryty geniusz" - z ang.) zwróciła uwagę, że Chriss Voss w trakcie negocjacji z przestępcami zrobił coś, czego większość ludzi nie potrafi. Naprawdę wysłuchał, co oni mają do powiedzenia.
Jak dodaje Polina Marinova Pompliano w cytowanym fragmencie swojej książki, zamieszczonym na stronie cnbc.com, sztuka inteligencji emocjonalnej może nam się przydać w codziennym życiu np. podczas kłótni z partnerem czy podczas rozwiązania konfliktu ze współpracownikiem.
Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.