FitnessTalia osy - ćwiczenia na smukłą talię

Talia osy - ćwiczenia na smukłą talię

Talia osy - ćwiczenia na smukłą talię
Źródło zdjęć: © iStock.com | BlackbourneA

24.11.2018 11:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Talię osy można wypracować. Odpowiednie ćwiczenia na mięśnie brzucha oraz boczki sprawią, że nasza talia będzie wąska, a cała sylwetka atrakcyjniejsza. Oprócz ćwiczeń warto zadbać też o odpowiednią, lekkostrawną dietę. Przedstawiamy ćwiczenia, dzięki którym pozbędziemy się fałdek na brzuchu i zredukujemy boczki.

Wcięcie w talii - jak je podkreślić?

Atrakcyjny, płaski brzuch wymaga od nas poświęceń: regularnych ćwiczeń oraz przestrzegania diety. Aby mieć piękny brzuch, należy wykonywać minimum 3 razy w tygodniu ćwiczenia na mięśnie brzucha i boczki oraz ćwiczenia cardio, dzięki którym pozbędziemy się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Kolejną ważną kwestią jest dieta: pięć pełnowartościowych posiłków bogatych w witaminy i minerały. Należy zrezygnować ze słodkości, słonych przekąsek i fast foodów. Jadłospis na płaski brzuch musi zawierać produkty lekkostrawne, dzięki którym pozbędziemy się wzdęć i innych dolegliwości żołądkowych.

Ćwiczenia na talię osy

Oto przykłady ćwiczeń, które wysmuklą talię:

  • hula hop - ćwiczenia z hula hop wymodelują talię i przyczynią się do redukcji tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Co więcej, ćwiczenia z hula hop poprawiają postawę ciała, ponieważ wzmacniają mięśnie kręgosłupa. Aby ćwiczenia były skuteczne, warto kręcić hula hopem 30 min - dopiero wtedy spalamy tkankę tłuszczową. Stajemy w rozkroku i kręcimy biodrami w jedną stronę, tak aby kółko obracało się wokół talii. Można zainwestować też w hula hop z kulkami masującymi, dzięki któremu efekty będą lepsze.
  • skłony tułowia w bok - stajemy w lekkim rozkroku na ugiętych kolanach. Stopy ustawiamy na szerokość bioder. Jedną rękę układamy za głową, w drugiej trzymamy hantle. Następnie wykonujemy skłon tułowia w bok (ręką nad głową przeciągamy tułów). Podczas tego ćwiczenia pracują mięśnie skośne brzucha. Ćwiczenia na wąską talię warto powtórzyć 20 razy po 3 serie.
  • brzuszki z dotykaniem pięt - ćwiczenie wykonujemy w pozycji leżącej - takiej jak do tradycyjnych brzuszków. Nogi zginamy w kolanach, ręce prostujemy wzdłuż ciała i następnie staramy się dotknąć dłońmi pięt. Wykonując ćwiczenie energicznie zginamy ciało na boki, napinając przy tym mięśnie brzucha. To ćwiczenie na talię osy pomaga wyrzeźbić mięśnie skośne i proste brzucha. Tego rodzaju brzuszki należy powtórzyć ok. 20 razy.
  • plank bokiem - układamy się bokiem na podłodze, podpierając się na przedramieniu z wyprostowanymi nogami. Drugą rękę prostujemy wzdłuż ciała. Następnie unosimy biodra napinając przy tym mięśnie brzucha i opuszczamy nie dotykając podłogi. Ćwiczenie na wcięcie w talii redukuje boczki, wzmacnia mięśnie proste i skośne brzucha. Warto je wykonać minimum 15 razy na każdą stronę.
  • nożyce - ćwiczenie na talię osy wykonujemy w pozycji leżącej. Prostujemy nogi i ręce, które układamy wzdłuż ciała. Następnie lekko unosimy wyprostowane nogi wykonując nimi ruch (na boki) przypominający cięcie nożyczek. Poziome wymachy nóg warto wykonać 15 razy po 3 serie. Dzięki temu ćwiczeniu wyrzeźbimy dolną partię mięśni brzucha.
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także