Trzecia okładka polskiego "Vogue'a". Nowe rubryki, stare nawyki

"Vogue" to marka, która zawsze wywoływała wypieki na twarzach czytelników. Dwa pierwsze numery polskiej edycji magazynu też owe wypieki wywołały. Bynajmniej nie z ekscytacji, lecz z oburzenia. Na okładce zabrakło niektórym bowiem ferii kolorów i barokowego przepychu. Czy trzecia okładka jest inna?

Trzeci numer "Vogue'a" pojawi się w kioskach 11 kwietnia
Źródło zdjęć: © Instagram.com
Katarzyna Chudzik

Od 11 kwietnia na sklepowych półkach pysznić się będzie nowy "Vogue". Na czarno-białej okładce magazynu objawi nam się piękna Natalia Vodianova w sukience Yves Saint Laurent i "vintage creepersach". Modelka nie pozuje w zalotnej pozie – wygląda wręcz, jakby spieszyła się na lotnisko. "Vogue" zostawił bowiem powtarzalne schematy sesji zdjęciowych kolorowym magazynom z niższej półki i prywatnym Instagramom szukających poklasku celebrytek.

Zauważono już, że znana modelka, wyprane kolory i zero wyrafinowanego blichtru, to trzy obowiązkowe elementy okładek polskiej edycji "Vogue'a". I choć w tym przypadku ten schemat się sprawdza, to mimo zachowania minimalistycznego charakteru, najnowsza okładka budzi więcej pozytywnych emocji wśród czytelników niż jej poprzedniczki. "W końcu okładka na miarę Vogue", "Mamma mia! Najlepsza z dotychczasowych" czy "Okładka świetna…chyba najlepsza" - to tylko trzy spośród kilkuset komentarzy na oficjalnym profilu instagramowym "Vogue Polska".

O tym, że nie samą okładką "Vogue" się szczyci, powinien wiedzieć każdy obserwator mody. I każdego z nich ucieszy zapewne pojawienie się w najnowszym numerze kilku nowych rubryk. - W pierwszym numerze sama sesja Tellera zajmowała ponad 40 stron, zależało nam też na przybliżeniu czytelnikom historii tytułu. Mając to na uwadze, celowo część planowanych stałych rubryk umieściliśmy dopiero w numerze drugim i kolejnych. Takimi rubrykami są np. "Nostalgia" - prezentująca historyczne momenty mody czy fotografii oraz rubryka towarzyska "RSVP" – powiedziała "Wirtualnym Mediom" Justyna Markiewcz, dyrektor zarządzająca spółki Visteria, wydającej w Polsce magazyn "Vogue".

Magazyn kosztuje 16,90 zł. Można zamawiać również pismo w prenumeracie - kwartalna kosztuje 35 zł, roczna 125 zł, zaś dwuletnia - 245 zł. A mimo wielu czytelniczych protestów dotyczących wyglądu okładek, marka nie wycofuje się ze swoich założeń, całkiem dobrze na tym wychodząc. Wydawca podaje bowiem, że sprzedał aż 181 750 egzemplarzy pierwszego numeru, z czego ok. 10 tysięcy w ramach zamówień przedpremierowych i prenumeracie.

Wybrane dla Ciebie

Długo nie byłeś u spowiedzi? Ksiądz wskazuje, co powiedzieć
Długo nie byłeś u spowiedzi? Ksiądz wskazuje, co powiedzieć
Paradowała po Paryżu w futrze. Zastąpiło jej sukienkę
Paradowała po Paryżu w futrze. Zastąpiło jej sukienkę
Przeżył śmierć kliniczną. "Żadnych kolorowych tuneli"
Przeżył śmierć kliniczną. "Żadnych kolorowych tuneli"
Już chciała rzucać aktorstwo. Wtedy pojawiła się "Plebania"
Już chciała rzucać aktorstwo. Wtedy pojawiła się "Plebania"
Trzy razy wychodziła za mąż. Tak dzisiaj wygląda 50-letnia aktorka
Trzy razy wychodziła za mąż. Tak dzisiaj wygląda 50-letnia aktorka
Imię noszą zaledwie 174 Polki. Rada Języka Polskiego je odradza
Imię noszą zaledwie 174 Polki. Rada Języka Polskiego je odradza
Zmarła 11 lat temu. Tak brzmiały jej ostatnie słowa do Bujakiewicz
Zmarła 11 lat temu. Tak brzmiały jej ostatnie słowa do Bujakiewicz
Mąż zachęcił ją do zmiany imienia. Takie nosiła wcześniej
Mąż zachęcił ją do zmiany imienia. Takie nosiła wcześniej
Poszła na badanie. Okazało się, że ma raka
Poszła na badanie. Okazało się, że ma raka
Nosi najmodniejsze spodnie. Optycznie wysmuklają sylwetkę
Nosi najmodniejsze spodnie. Optycznie wysmuklają sylwetkę
Ma dom na hiszpańskiej wyspie. Zdradziła, jak żyje z mężem i synem
Ma dom na hiszpańskiej wyspie. Zdradziła, jak żyje z mężem i synem
Aktorkę brutalnie pobił partner. "Rehabilitacja do końca życia"
Aktorkę brutalnie pobił partner. "Rehabilitacja do końca życia"