Akcja Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 szczepionka”

Pampers dołączył do walki UNICEF o życie nowo narodzonych dzieci i ich mam z najbiedniejszych krajów świata. Zakup jednej paczki pieluszek lub chusteczek Pampers pozwolił na ufundowanie jednej szczepionki przeciw tężcowi dla afrykańskich noworodków.

Akcja Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 szczepionka”

18.09.2008 | aktual.: 30.05.2010 20:15

Pampers dołączył do walki UNICEF o życie nowo narodzonych dzieci i ich mam z najbiedniejszych krajów świata. Zakup jednej paczki pieluszek lub chusteczek Pampers pozwolił na ufundowanie jednej szczepionki przeciw tężcowi dla afrykańskich noworodków.

Akcja ta po raz pierwszy była przeprowadzona 2 lata temu w Wielkiej Brytanii. W akcji wzięło już udział ponad dwadzieścia krajów na świecie. Od rozpoczęcia akcji marka Pampers przekazała UNICEF środki pozwalające na zakup ponad 50 milionów szczepionek przeciwko tężcowi. Tężec jest chorobą śmiertelną zaliczaną przez ONZ do grupy czterech chorób zakaźnych, które powodują największą śmiertelność wśród dzieci poniżej piątego roku życia. Pierwsze objawy choroby występują po około 3-14 dniach od zakażenia, są to charakterystyczne skurcze mięśni powodujące szczękościsk, skurcze mięśni mimicznych oraz mięśni karku i tułowia. U noworodków tężec przebiega bardzo gwałtownie, dzieci umierają w ciągu 3-28 dni po porodzie. Choroba ta, na świecie, zabija jedno dziecko co trzy minuty, a szczepionka jest jedynym skutecznym sposobem zapobiegania tężcowi.

W Polsce problem umieralności na tężca już dawno został wyeliminowany jednak jeszcze parę lat temu, na świecie, każdego roku na tę chorobę umierało ponad 200 tysięcy dzieci. Jak na razie udało się tę liczbę ograniczyć do 140 tysięcy.

Wsparcie udzielone UNICEF przez markę Pampers pozwoliło na udzielenie pomocy milionom dzieci i matek na świecie. W walkę z tężcem zaangażowała się również Ambasador Dobrej Woli UNICEF – Pani Małgorzata Foremniak. Aktorka w marcu odwiedziła Demokratyczną Republikę Konga gdzie przekonała się jak duża jest skala problemu i zapoznała się z programami szczepień.

Tegoroczna akcja „1 paczka = 1 szczepionka” Pampers i UNICEF rozpoczęła się na początku czerwca i osiągnęła wspaniałe rezultaty. Dzięki polskim rodzicom przez trzy miesiące, od czerwca do końca sierpnia, udało się zebrać środki umożliwiające zakup ponad 4 milionów szczepionek przeciw tężcowi dla afrykańskich dzieci. Tak duża liczba szczepionek pozwoli na uratowanie tysięcy ludzkich istnień. Zakupione szczepionki trafią do najbiedniejszych i najbardziej potrzebujących krajów Afryki, m.in. Konga, Angoli, RPA, Wybrzeża Kości Słoniowej, Etiopii, Gwinei Równikowej, Kenii, Liberii, Nigerii, Mali, Mauretanii, Sierra Leone oraz Tanzanii.

Komentarze (0)