ModaAlain Mikli na New Look Design 2006

Alain Mikli na New Look Design 2006

Alain Mikli na New Look Design 2006
Źródło zdjęć: © WP.PL
19.12.2006 11:24, aktualizacja: 19.12.2006 12:46

300 projektantów mody z Polski i zagranicy walczyło o wejście do finału prestiżowego konkursu New Look Design 2006. Jury konkursowe wybrało tylko 10. Specjalnie na ten wieczór Alain Mikli, najsłynniejszy projektant okularów, przyjechał do Polski i zaprezentował swoją najnowszą kolekcję.

300 projektantów mody z Polski i zagranicy walczyło o wejście do finału prestiżowego konkursu New Look Design 2006. Jury konkursowe wybrało tylko 10. Specjalnie na ten wieczór Alain Mikli, najsłynniejszy projektant okularów, przyjechał do Polski i zaprezentował swoją najnowszą kolekcję.

Już od ponad 25 lat ubiera oczy i obraca w przyjemność to, co do niedawna postrzegano jako zło konieczne. Sam mistrz przekonuje, że okulary to nie tylko korekcja wady wzroku, ale też moda, styl i elegancja. Potrafią one zmienić wyraz twarzy, nadać spojrzeniu powagi albo głębi, uczynić człowieka tajemniczym. Podkreślał, że ważne jest dopasowanie odpowiedniego modelu do konkretnej sytuacji biznesowej, jak negocjacja z klientem, rozmowa z szefem czy towarzyskiej, jak wyjście do klubu.

Uwagę widowni przykuł wyjątkowy pokaz z udziałem gwiazd kina, filmu i estrady. Kolekcję najnowszych okularów Alan Mikli firmowanych marką Vision Express zaprezentowali: Marcin i Rafał Mroczek, Wojciech Brzozowski, Kasia Klich, Marysia Sadowska, Wojciech Majchrzak, Katarzyna Herman, Magdalena Różczka i Ewelina Flinta.

Eleganckie i prowokujące okulary Alain'a Mikli wyróżniają się spośród wszystkich innych. Ich styl kojarzy się z prostokątem, figurą geometryczną, która jest nieustannie przerabiana i odnawiana: ekstremalnie wydłużona, wąska, o krawędziach wyprofilowanych w sposób surowy bądź zmysłowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

GWIAZDY W OKULARACH ALAINA MIKLI W otoczeniu swoich współpracowników Alain Mikli przygotowuje minimum 300 makiet rocznie. Tylko kilka projektów przechodzi fazę selekcji i zostaje wypuszczona na rynek. Od początkowego pomysłu aż po końcową obróbkę, każdy etap procesu produkcji wykonywany jest ręcznie. Nie ma tu miejsca na jakiekolwiek wspomaganie komputerowe. Każdy model okularów to subtelne współgranie precyzyjnego wykończenia, doboru detali i improwizacji.

Do tworzenia swoich okularów, Alain Mikli stosuje trzy materiały: acetat celulozy, tytan oraz kość rogową (wyłącznie ze zwierząt hodowlanych). Ich walory i piękno są zachowane dzięki specyficznej obróbce wykończeniowej.

Ten materiał powstał w wyniku konkursu którego celem było poszukiwanie tworzyw alternatywnych dla kości słoniowej. Wygrał go John Wesley Hyatt dzięki wynalazkowi celuloidu produkowanego na bazie bawełny. W 1849 roku włoska firma Mazzuchelli produkująca dotąd grzebienie, guziki i kule bilardowe z kości rogowej jako pierwsza doceniła możliwości celuloidu i uruchomiła fabrykę do jego produkcji.Ulepszona formuła celuloidu stała się znana pod nazwą acetatu celulozy. W 75% składa się ona z bawełny i jest jedynym tworzywem plastikowym na bazie roślinnej.

Kiedy w 1978 Alain Mikli tworzył swoją pierwszą kolekcję został urzeczony jakością tego tworzywa: jego połyskiem, dotykiem, ciepłem i grą światła. Potrzeba całego roku przygotowań i poszukiwań (pigmentacja, rozwarstwianie, łączenie, kompresja, suszenie), aby wydobyć właściwy mu połysk, przezroczystość, iskrzenie, płynność, koloryt oraz bogactwo i subtelność form.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Źródło artykułu:WP Kobieta