Burberry - styl w kratkę

Moda jest kapryśna. Trendy pojawiają się i znikają „w kratkę” - na zmianę tracą i zyskują na aktualności. Są jednak silne marki, które niczym wino – im starsze, tym lepsze. Burberry - najsłynniejsza kratka świata cieszy się niesłabnącą popularnością już od 150 lat.

Burberry - styl w kratkę
Źródło zdjęć: © AFP
SKOMENTUJ

Moda jest kapryśna. Niełatwo utrzymać się wciąż na topie. Trendy pojawiają się i znikają „w kratkę” - na zmianę tracą i zyskują na aktualności. To, co było już „passe”, w wielkim stylu wraca na wybiegi, a to, co najmodniejsze w danym momencie – za chwilę przestaje obowiązywać. Są jednak silne marki, które niczym wino – im starsze, tym lepsze. Burberry - najsłynniejsza kratka świata cieszy się niesłabnącą popularnością już od 150 lat.

Burberry w tym roku obchodzi swój jubileusz – od jej powstania minęło 150 lat. Dzisiaj jest jedną z najsilniejszych marek świata, która wciąż się rozwija i zdobywa kolejnych wielbicieli. Dla Brytyjczyków Burberry to nie tylko dom mody, ale także symbol narodowy. A zaczęło się tak niewinnie...

W 1856 roku Thomas Burberry założył niewielki sklep w Hampshire w Wielkiej Brytanii. Opatentował nieprzemakalny materiał, z którego uszył przeciwdeszczowy płaszcz. Trencz w charakterystyczną kratkę noszony był nie tylko przez przeciętnych Anglików podczas deszczowej pogody, ale również przez oficerów brytyjskiej armii. Potem, w strojach Burberry najwybitniejsi podróżnicy zdobywali szczyty – wśród nich Roald Amundsen, pierwszy człowiek, który dotarł na Biegun Południowy. Słynna beżowo-czarno-czerwono-biała kratka stała się znakiem towarowym Burberry w 1924 roku.

W latach 30. kratka podbijała świat. Stała się symbolem klasycznego, angielskiego stylu i jakości na najwyższym poziomie. Płaszcze w modny deseń nosili najsławniejsi – Audrey Hepburn w „Śniadaniu u Tiffany’ego”, Ingrid Bergman w „Casablance” i Peter Sellers w „Różowej panterze”. Burberry z powodzeniem konkurowało z największymi domami mody, choćby Coco Chanel. W latach 80. firma przeżywała kryzys. Kiedy Burberry niezmiennie bazowała na trenczach w kratkę, inne marki kreowały nowatorskie trendy. Symbol dobrego smaku stał się archaiczny i nudny. Klasyczny wizerunek przegrywał z konkurencją, a punktem odniesienia światowej mody stawali się Jean-Paul Gaultier, Armani czy Dolce&Gabbana. Aby nie odejść w zapomnienie, Burberry potrzebowało radykalnych zmian...

Obraz
© (fot. AFP)

Świeżość do firmy wniosła Maria Rose Bravo, która wcześniej wyciągnęła z kryzysu inne marki. Pomysły nowej dyrektor okazały się być strzałem w dziesiątkę. Firma skierowała się ku młodszej klienteli. Projektanci, nie zapominając o klasycznych korzeniach, zaczęli zwracać uwagę także na modne akcenty. Burberry rozszerzyło asortyment o bieliznę, torby, portfele, okulary, obuwie i... inne części garderoby. Modny deseń pojawił się także na przeróżnych produktach wyposażenia wnętrz: pościeli, porcelanie czy kieliszkach.

Burberry przestało być lokalną, brytyjską firmą i z impetem wkroczyła na inne rynki. Dziś jedynie 10 proc. towarów Burberry`ego jest sprzedawanych w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku Burberry pojawiła się także w Polsce. W warszawskim butiku sprzedawane są stroje dla mężczyzn, kobiet i dzieci, a także akcesoria, zapachy, linie zegarków i okularów słonecznych.

Burberry odzyskało swoją mocną pozycję - symbolu wyważonego angielskiego smaku, elegancji i szyku. Styl w kratkę promuje rodzina królewska, angielscy politycy i gwiazdy show-biznesu. Twarzą marki jest piękna top modelka Kate Moss. I znów, być Burberry oznacza - być trendy...

Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Jak wyglądają jej tata i siostra? Szroeder pokazała zdjęcie
Jak wyglądają jej tata i siostra? Szroeder pokazała zdjęcie
Rzadko pokazują się razem. Tym razem zrobili wyjątek
Rzadko pokazują się razem. Tym razem zrobili wyjątek
Pokazała zdjęcie zmarłego męża. "Odległy, jak opowieść z dawnej epoki"
Pokazała zdjęcie zmarłego męża. "Odległy, jak opowieść z dawnej epoki"
Spryskaj tym borówki. Szkodniki nie będą miały żadnych szans
Spryskaj tym borówki. Szkodniki nie będą miały żadnych szans
To nazwisko nosi zaledwie 15 Polaków. Bywa bardzo problematyczne
To nazwisko nosi zaledwie 15 Polaków. Bywa bardzo problematyczne
Pracowała z Ellen DeGeneres. Takie ma zdanie na jej temat
Pracowała z Ellen DeGeneres. Takie ma zdanie na jej temat
Kup w papierniczym i posyp mech. "Wypali" go w mig
Kup w papierniczym i posyp mech. "Wypali" go w mig
Pożre nawet 60 ślimaków dziennie. W mig zapomnisz o walce ze szkodnikami
Pożre nawet 60 ślimaków dziennie. W mig zapomnisz o walce ze szkodnikami
Czy można palić gałęzie na własnej posesji? Takie są przepisy
Czy można palić gałęzie na własnej posesji? Takie są przepisy
Był gwiazdą, trafił do DPS. Tak teraz wygląda jego życie
Był gwiazdą, trafił do DPS. Tak teraz wygląda jego życie
Naturalna ozdoba ogrodu. Ta roślina jest wyjątkowo łatwa w uprawie
Naturalna ozdoba ogrodu. Ta roślina jest wyjątkowo łatwa w uprawie
Tak wygląda jej syn. Opublikowała galerię zdjęć z okazji Dnia Ojca
Tak wygląda jej syn. Opublikowała galerię zdjęć z okazji Dnia Ojca