ModaEsy - floresy Emilio Pucci

Esy - floresy Emilio Pucci

Esy - floresy Emilio Pucci
Źródło zdjęć: © AFP
12.01.2007 11:07, aktualizacja: 29.05.2010 23:51

Wzory niczym z kalejdoskopu i radosne esy-floresy we wszystkich barwach tęczy stały się znakiem firmowym Emilio Pucci. Rozpoznają je i pożądają ich miłośnicy i miłośniczki mody z całego świata. Są na kaloszach, sukniach, rękawiczkach i parasolkach, na filiżankach i szpilkach.

Wzory niczym z kalejdoskopu i radosne esy-floresy we wszystkich barwach tęczy stały się znakiem firmowym Emilio Pucci. Rozpoznają je i pożądają ich miłośnicy i miłośniczki mody z całego świata. Są na kaloszach, sukniach, rękawiczkach i parasolkach, na filiżankach i szpilkach. Tymczasem Dom Mody Pucci to nie tylko charakterystyczne kolorowe desenie, ale przede wszystkim twórczy zapał projektantów i całe lata doświadczenia w modowym biznesie.

Urodzony we Włoszech na początku XX wieku Emilio Pucci był członkiem starej, nobilitowanej florenckiej rodziny. Początkowo nic nie zapowiadało jego błyskotliwej, designerskiej kariery. Młody Emilio studiował bowiem w Italii i USA nauki polityczne (co później zaowocowało jego członkostwem we włoskim Parlamencie). Pucci był także członkiem olimpijskiej drużyny narciarskiej w 1934 roku. Po raz pierwszy zetknął się z modą uczestnicząc w projektowaniu właśnie narciarskiego kostiumu. Do świata haute coture trafił trochę przez przypadek.

Spodobały się gogle jego projektu i poproszono go o zaprojektowanie innych sportowych gadżetów na stok. Wtedy Emilio wpadł na pomysł wykreowania całej linii odzieżowej dla aktywnych, pełnych energii kobiet. Swe idee wcielił w czyn i tak powstały kolekcje inspirowane krajobrazami włoskiego wybrzeża: jasne, słoneczne i radosne. Jedwabne bluzki zestawiał ze spodniami capri, sukienkom nadawał nieco sportową linię. Wszystko oczywiście drukowane we wręcz hipnotyzujące układy figur geometrycznych w żywych barwach. Pucci szybko został okrzyknięty przez prasę księciem wzorów i deseni. I nie bez przyczyny. Wszystko jest na swój sposób unikalne, jednak odzieży projektu utalentowanego Włocha, a właściwie materiału z jakiego jest wykonana, nie można pomylić z żadną inną.

Emilio Pucci poza projektowaniem ubrań i akcesoriów zaangażował się w wiele innych, poniekąd pokrewnych projektów. Dla amerykańskich linii lotniczych Braniff International stworzył kolekcję futurystycznych uniformów dla załogi, narysował logo dla misji kosmicznej Apollo 15. Projektował również bieliznę pościelową, meble oraz akcesoria z porcelany dla firmy Rosenthal.

Pucci zmarł w 1992 roku w wieku 78 lat. Imperium mody odziedziczyła po nim jego córka Laudomia Pucci. Udziały w firmie posiada również francuska grupa LVMH. Projektanci, którzy tworzyli pod marką Pucci to między innymi Julio Espada i Christian Lacroix. W październiku funkcję dyrektora kreatywnego objął młody, zdolny brytyjski projektant Matthew Williamson.

Marka Pucci znana jest dziś na całym świecie, a jej wyroby sprzedawane w najbardziej luksusowych butikach. Do dziś jednak główna siedziba firmy mieści się we Florencji, w rodzinnym pałacyku rodu Pucci, wśród historycznych sal, barokowych malowideł i ornamentów. Może to właśnie patrząc na bogactwo tych ozdób Emilio wymyślał swoje fantazyjne esy-floresy, które w końcu przyniosły mu sukces, sławę i uznanie.

Źródło artykułu:WP Kobieta