Fajnie jest być w dobrej formie!

9 listopada do polskich szkół zawita
ciężarówka wyładowana owocami, warzywami i produktami mlecznymi. Będą one rozdawane dzieciom.

Fajnie jest być w dobrej formie!
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

28.09.2009 | aktual.: 15.06.2010 02:09

9 listopada, po odwiedzinach w innych krajach UE, do polskich szkół zawita ciężarówka wyładowana owocami, warzywami i produktami mlecznymi. Będą one rozdawane dzieciom w czasie zabaw, gier i konkursów. To kolejny pomysł Komisji Europejskiej na promocję wśród najmłodszych konsumentów zdrowego trybu życia i odżywiania.

"Jesteś głodny? Zjedz owoc" - przekonywała na konferencji prasowej unijna komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer Boel. W zachwalanej przez nią "smakowitej mieszance" są świeże owoce i warzywa - najlepiej sezonowe, oraz mleko, sery i jogurty.
Ich jedzenie jest nie tylko zdrowe, lecz także zwiększa popyt na artykuły rolne, zapewniając zbyt europejskim rolnikom. Przede wszystkim jednak - podkreśliła komisarz - chodzi o zmianę przyzwyczajeń dzieci, by walczyć z plagą nadwagi wśród najmłodszych. W całej UE na nadwagę cierpi około 22 mln dzieci, z czego 5 mln dotkniętych jest otyłością.

- Wniosek jest jasny: trzeba natychmiast coś z tym zrobić. Rozpoczęte wcześniej akcje, takie jak "Owoce w szkole" i "Mleko w szkole", to postęp we właściwym kierunku, a kampania zdrowego żywienia niesie do wszystkich szkół przesłanie, że fajnie jest być w dobrej formie - tłumaczyła komisarz, otoczona gromadką dzieci z brukselskich szkół.

W trasę ruszyły w poniedziałek trzy ciężarówki z ekipą "smakoszków", które poza Polską odwiedzą szkoły w Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Estonii i Litwie. W Polsce akcja obejmie Białystok, Warszawę, Poznań, Wrocław, Katowice i Kraków. Dla dzieci przygotowano cały program zabaw, gier i konkursów, które mają nie tylko bawić, ale i uczyć, zachęcając do zdrowego trybu życia. Hasłem kampanii jest: "Jedz, pij i ruszaj się!", a jego rozpropagowaniu ma służyć udział znanej belgijskiej tenisistki Justine Henin czy znakomitego 8-letniego pływaka, zdobywcy rekordu Guinnesa Rosolino Cannio.

Objazdowe imprezy mają się odbywać przed dwiema szkołami dziennie, a organizatorzy zakładają, że w sumie bezpośrednio dotrą z kampanią do 18 tys. uczniów. Równolegle na stronie internetowej ec.europa.eu/tasty-bunch będzie trwać ośmiotygodniowa, interaktywna gra, polegająca na szukaniu skarbu. Na uczestników w wieku 8-15 lat czekają nagrody w postaci sprzętu sportowego. Koszt całego przedsięwzięcia to 550 tys. euro, w całości pochodzących z budżetu UE.

Źródło artykułu:PAP
Komentarze (0)