ModaJak się nosi Polka?

Jak się nosi Polka?

Jak się nosi Polka?
Źródło zdjęć: © Marks&Spencer
06.11.2006 11:43, aktualizacja: 29.05.2010 12:04

Są wśród nas kobiety, które przede wszystkim cenią komfort i wygodę oraz takie, dla których liczą się wyłącznie najnowsze, modowe trendy. Niektóre przywiązują się do marki i jakości, inne – próbują uporać się z ograniczeniami budżetu. Jak się nosi Polka?

Każda z nas ma własny, indywidualny styl. Są wśród nas kobiety, które przede wszystkim cenią komfort i wygodę oraz takie, dla których liczą się wyłącznie najnowsze, modowe trendy. Niektóre przywiązują się do marki i jakości, inne – próbują uporać się z ograniczeniami budżetu. Jak się zatem nosi współczesna Polka? Czym jest dla niej moda i ile potrafi wydać na najnowszą torebkę?\r\n\r\nGrzeczna dziewczynka czy buntowniczka?\r\n\r\nRóżni nas styl ubierania się, podejście do mody, preferencje co do kolorów i deseni . Według badań przeprowadzonych przez Ipsos, wśród Polek wyodrębnić można pięć grup. To „grzeczne dziewczynki”, „buntowniczki”, „dojrzałe”, „tradycjonalistki” oraz kobiety „spełnione”.\r\n\r\nSą niezbyt skłonne do eksperymentowania. Mają kilka swoich ulubionych kolorów i kilka sprawdzonych, najchętniej noszonych, zestawów. Cenią wygodę i komfort. Przywiązują dużą wagę do tego, by ubranie było czyste i wyprasowane. Nie zwracają uwagi na modę, cenę i opinie otoczenia. Najnowsze trendy mają za nic, uważają je za fanaberię. To „grzeczne uczennice”.Zawsze schludne i zadbane, nie można im nic zarzucić... Są racjonalne i rozsądne.\r\n\r\n„Buntowniczki”; przywiązują wagę do swojego stroju. Uwielbiają spędzać czas chodząc po sklepach i polując na markowe ubrania. Na ciuch potrafią wydać ostatnie pieniądze. Na co dzień najchętniej wybierają czerń, ale także beż, granat i zieleń. Ich ubrania są zazwyczaj gładkie lub mają realne motywy (np. napisy, zdjęcia). „Buntowniczki” to najczęściej kobiety uczące się, studiujące lub pracujące zawodowo.\r\n\r\nZOBACZ GALERIE NASZYCH INTERNAUTEK!\r\n\r\nFUNKOWO W ANGLII\r\nKLEO - BYĆ SOBĄ\r\n\r\nA JAKI JEST TWÓJ STYL? POKAŻ NAM, JAK SIĘ NOSI POLKA! Kobiety „dojrzałe” zwracają uwagę na funkcjonalność kupowanych ubrań – ważne, by można je było prać w pralce i nie prasować. Lubią oglądać ubrania w sklepach, ale decydując się na kupno, kierują się zarówno jakością, jak i ceną. Preferują klasyczne wzory, naturalne tkaniny, bez motywów i wzorów. Wśród ulubionych kolorów wymieniają stonowaną czerń, brąz, błękit, beż i biel. Rzadziej szarość, zieleń czy czerwień - to dla nich nadmierne szaleństwo ;)\r\n\r\n„Tradycjonalistki” poszukują przede wszystkim ubrań niedrogich, choć dobrych jakościowo. Cenią elegancję i klasykę. Nie są przywiązane do konkretnych marek i nie przepadają za chodzeniem po sklepach. Wybierają klasyczne modele i naturalne tkaniny, bez wzorów lub w kratę. Ważne jest dla nich, by ubrania były czyste i wyprasowane, niekoniecznie zaś funkcjonalne. Ulubione kolory to biały, beżowy, granatowy, brązowy, niebieski i szary.\r\n\r\nLuksus, dobrą markę, elegancję i odmienność cenią \"spełnione\".Kupując ubrania nie liczą się z kosztami. Są wymagające. Rzadko zdarza im się znaleźć ubranie, które spełni ich oczekiwania. Z tego względu nie lubią chodzić po sklepach. Często wybierają czerń, biel, granat, beż, szarość, zieleń, brąz.\r\n\r\nZOBACZ GALERIE NASZYCH INTERNAUTEK!\r\n\r\nFUNKOWO W ANGLII\r\nKLEO - BYĆ SOBĄ\r\n\r\nA JAKI JEST TWÓJ STYL? POKAŻ NAM, JAK SIĘ NOSI POLKA! Marzymy o ubraniach markowych, kupujemy... tanie\r\n\r\nModa z roku na rok interesuje nas coraz bardziej. Według danych Instytutu Badania Rynku, Opinii i Konsumpcji GfK Polonia, już 41 proc. Polaków lubi wiedzieć, „co w modzie piszczy”. To niemal o 10 punktów procentowych więcej niż przed rokiem. Oczywiście kobiety wykazują znacznie większe zainteresowanie trendami niż mężczyźni. Niestety wygląda na to, że owo zainteresowanie jest wyłącznie teoretyczne...\r\n\r\nRaport CBOS pokazuje, że marzymy o kupowaniu ubrań wysokiej jakości (54%), eleganckich (47%) i markowych (30%). A na co możemy sobie pozwolić? Liczy się dla nas przede wszystkim... cena i wygoda. Tylko jedna piąta spośród nas deklaruje, że kupuje ubrania modne, „na czasie” i o wysokiej jakości. Nietypowość stroju, a także jego markę uznał za ważne co dwunasty respondent, zaś to, by ubranie było seksowne, wzbudzało zainteresowanie płci przeciwnej – zaledwie... co pięćdziesiąty.\r\n\r\nZ ankiety przeprowadzonej w serwisie kobieta.wp.pl wynika, że nasze internautki tworzą silną grupę modnych pań. Wprawdzie aż 30% deklaruje, że kupując ubrania kieruje się przede wszystkim wygodą, ale niewiele mniej wybiera ciuchy modne i „na czasie” (23%) oraz dobre jakościowe (20%). Na cenę zwraca uwagę 12%, a oryginalność liczy się dla 9%. Marka okazała się najmniej znaczącym czynnikiem (5%).\r\n\r\nZOBACZ GALERIE NASZYCH INTERNAUTEK!\r\n\r\nFUNKOWO W ANGLII\r\nKLEO - BYĆ SOBĄ\r\n\r\nA JAKI JEST TWÓJ STYL? POKAŻ NAM, JAK SIĘ NOSI POLKA! Jak Cię widzą, tak Cię piszą\r\n\r\nSposób ubierania ma niebagatelny wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Co aprobujemy, a co nie podoba nam się w wyglądzie innych? Zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn najbardziej ceniony jest elegancki, klasyczny sposób ubierania się. Spośród damskich strojów częściej niż inne krytykowane są takie, które zbytnio eksponują ciało, natomiast najczęściej wymienianą wadą męskich ubrań jest niechlujny wygląd.\r\n\r\nZnacznej grupie badanych (12%) nie podobają się kobiety ubrane wyzywająco i ekstrawagancko. Ponad dwie piąte pań twierdzi, że nie podoba im się „golizna” przy czym szczególnie liczną (9% ogółu) grupę przeciwników mają... odsłonięte brzuchy kobiet.\r\n\r\nUwaga panie! Mężczyznom (5%) nie podoba się, że kobiety noszą spodnie i ubierają się po męsku, krytykują też długie spódnice i obszerne ubrania, bo... „nie widać nóg” ;) Co dwudziesty piąty Polak nie pochwala niechlujstwa i zaniedbania, nielicznym nie podoba się makijaż kobiet, a także zbyt jaskrawe ubrania. Sporadycznie (1%) za wadę uznawano nawet... zbytnie podążanie za modą prowadzące do tego, że „wszystkie są jednakowo ubrane&.\r\n\r\nKobiety wydadzą na nową torebkę ostatnie pieniądze?\r\n\r\nA na koniec niespodzianka. Wbrew rozpowszechnionemu stereotypowi o zawartości kobiecych szaf, różnice co do średniej liczby ubrań zakupionych przez kobiety i mężczyzn, są minimalne. Z danych CBOS wynika, że kupujemy przeciętnie tyle samo koszul czy bluzek, spódnic czy spodni, a nawet butów! Polacy na ubrania wydają średnio 146 zł miesięcznie. Różnica między przeciętnymi wydatkami mężczyzn i kobiet była znikoma – zaledwie 2 zł! I co na to Panowie?;)\r\n\r\nZOBACZ GALERIE NASZYCH INTERNAUTEK!\r\n\r\nFUNKOWO W ANGLII\r\nKLEO - BYĆ SOBĄ\r\n\r\nA JAKI JEST TWÓJ STYL? POKAŻ NAM, JAK SIĘ NOSI POLKA!

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także