ycipk-kyti8l

Jak się promować, by awansować

Zastanawiasz się, dlaczego utknęłaś w miejscu i już od dłuższego czasu nie awansujesz w pracy. Obecne stanowisko nie odpowiada ci , czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni swoich możliwości, ale nie masz pojęcia, co z tym zrobić.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Jak się promować, by awansować
(123RF)
ycipk-kyti8l

Zastanawiasz się, dlaczego utknęłaś w miejscu i już od dłuższego czasu nie awansujesz w pracy. Obecne stanowisko nie odpowiada ci , czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni swoich możliwości, ale nie masz pojęcia, co z tym zrobić. Czyżbyś czekała, aż szef sam cię dostrzeże? Możesz czekać długo lub się nie doczekać. Lepiej weź sprawy we własne ręce i sama kieruj swoją karierą. To możliwe!

Postawa zwycięzcy
Nie tylko w pracy sprawdza się powiedzenie, że jak cię widzą, tak cię piszą, ale właśnie w pracy wpływa to bardzo na twoją karierę. Pamiętaj, że twoja mowa ciała, to, jak się ruszasz, mówisz, jak jesteś ubrana, niesie pewne ważne informacje o tobie. Jeśli masz sztywne i napięte ciało, zaciśnięte ze strachu lub złości szczęki, unikasz kontaktu wzrokowego, na zebraniach zespołu nie zabierasz głosu, bo sądzisz, że możesz nie mieć racji i sobie zaszkodzić, innym trudno będzie cię zauważyć i traktować poważnie. Myślą wtedy, że jesteś osoba nieśmiałą, niepewną siebie i zwyczajnie nijaką.

Aby zaznaczyć swoją obecność i pokazać kompetencje, nie wahaj się być sobą i wyrażać swoje zdanie. Skoro jesteś tu, gdzie jesteś, to znaczy, że ktoś uwierzył w ciebie i nie musisz udawać kogoś innego. Wiarę w swój sukces możesz zaznaczyć w sposobie chodzenia i sylwetce. Jak prawdziwy zwycięzca, pewny swego, bądź wyprostowana i odważnie patrz na świat i na innych. Nie chowaj się w sobie, nie garb, nawiązuj kontakt wzrokowy z kolegami z pracy. Traktuj ich z życzliwym uśmiechem, mów jasno, czego potrzebujesz lub na co nie możesz się zgodzić.

ycipk-kyti8l

Szata zdobi pracownika

Aby wywołać odpowiednie wrażenie i zaprezentować się jako osoba kompetentna i godna zaufania szefów, ubieraj się gustownie i stosownie do okoliczności. W ubraniu zgodnym z obowiązującym w biurze dress codem, zrobisz dobre wrażenie na szefie i współpracownikach. Będziesz odbierana jak osoba pewna siebie, jak profesjonalistka, która wie, co robi i na której zawsze można polegać. Dobry wygląd buduje autorytet i umacnia Twoja pozycję w miejscu pracy.

Jeśli chcesz, żeby traktowano cię poważnie, liczono się z tobą i twoim zdaniem, wybieraj proste, klasyczne fasony, odpowiednią do biura, stonowaną kolorystykę oraz najlepsze gatunkowo tkaniny. Musisz zapomnieć o krzykliwych kolorach czy oryginalnych fasonach, które być może lubisz, zawsze jednak możesz nosić się interesująco i zaznaczyć swoją wyjątkowość aby wyróżnić się w tłumie. Czasem drobny detal, jak zwiewna apaszka czy piękny naszyjnik, potrafią wyrazić twoją osobowość i pozwolą ci zachować siebie, nawet w szarym garniturze. Poczucie, ze nie jesteś przebrana, że jesteś sobą, pozwoli ci czuć się komfortowo i doda sił w osiąganiu własnych celów.

Śmiało do przodu

ycipk-kyti8l

Oczywiście strój i postawa ciała są bardzo ważne ale nie wystarczą, jeśli nie będziesz stale podnosić swoich kompetencji i nie będziesz pewna siebie. Dlatego staraj się uczyć i korzystać z możliwości szkoleń, z nowych wyzwań. Nie bój się nowych zadań, zgłaszaj się do wykonywania zadań, które podnoszą twoje kwalifikacje i twoją atrakcyjność na rynku pracy. Na pewno po krótkim przeszkoleniu świetnie nauczysz się, jak sobie radzić z nowymi obowiązkami a szefom pokażesz, że stać cię na dużo, że jesteś ambitna i odważna.

Szef nie będzie chciał stracić tak dobrego i zaangażowanego pracownika, z pewnością pomyśli o awansie dla ciebie. Nie przeceniaj jednak swoich możliwości i nie zapracowuj się. Wcale nie musisz brać na siebie nadgodzin i zbyt wielu obowiązków, żeby szef cię docenił. Wręcz przeciwnie, nie pozwól sobie wejść na głowę, bo osiągniesz tylko tyle, że będziesz postrzegana jak osoba, którą łatwo można wykorzystać i zarzucić obowiązkami innych, bardziej asertywnych pracowników.

Asertywność menedżera

Ważne jest t , co myślisz o sobie i o świecie, twój stosunek do samej siebie. Pozytywne przekonania na swój temat, wiara w swoje możliwości, życzliwa akceptacja siebie i innych, pozwolą ci łatwiej dostosować się i odnaleźć w różnych sytuacjach. Asertywny kontakt ze sobą, wspieranie siebie i dodawanie otuchy, pozwolą ci lepiej siebie usłyszeć i zrozumieć. Jeśli wiesz, czego potrzebujesz, co chcesz w życiu osiągnąć, oraz jesteś świadoma swoich słabszych i mocnych stron, to już połowa sukcesu. Bo kiedy wiesz, co ci świetnie wychodzi a w czym zupełnie się nie sprawdzasz, możesz wykorzystać swoje atuty we właściwym miejscu.

Zamiast frustrować się pracą poniżej twoich możliwości lub kompletnie poza twoimi zainteresowaniami, zrób wszystko, aby czuć, że się rozwijasz. Zorientuj się w sytuacji w firmie, porozmawiaj z kolegami z innych działów, spytaj szefa o możliwości zmiany stanowiska i awansu. Nie obawiaj się, co on sobie pomyśli. Przecież masz prawo znać swoją wartość i zadbać o siebie jak najlepiej. Kiedy ty cenisz siebie, inni z pewnością też cię docenią. Jeśli nie w tym miejscu pracy, to w innym.

Adriana Klos - psycholog i psychoterapeuta warszawskiego Ośrodka Rozwoju i Psychoterapii "Strefa Zmiany". Pomaga ludziom borykającym się z problemami depresji, lęków, z kryzysami w związkach, w relacjach z ludźmi, z syndromem DDA.

(ak/sr), kobieta.wp.pl

POLECAMY:

* Co kolor włosów mówi o twojej karierze?*

* Dlaczego niektórzy mają zawsze rację?*

* Dziewczyna na progu dorosłości*

* Moja praca mnie stresuje. Co robić?*

Jak w końcu znaleźć dobrą pracę i zacząć dobrze zarabiać?

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-kyti8l