ModaKto pokaże swoje kolekcje podczas tej edycji Warsaw Fashion Week? - cz. 2

Kto pokaże swoje kolekcje podczas tej edycji Warsaw Fashion Week? - cz. 2

Kto pokaże swoje kolekcje podczas tej edycji Warsaw Fashion Week? - cz. 2
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
04.10.2013 10:56, aktualizacja: 04.10.2013 11:45

Jesienna, piąta już edycja WARSAW FASHION WEEKEND, obfitować będzie w niezliczone atrakcje dedykowane wszystkim pasjonatom mody, stylizacji i światowego stylu. Na wybiegach miało okazję zaprezentować się ponad 100 światowych marek oraz wybitnych projektantów. Prezentujemy kolejnych uczestników imprezy.

Jesienna, piąta już edycja WARSAW FASHION WEEKEND, obfitować będzie w niezliczone atrakcje dedykowane wszystkim pasjonatom mody, stylizacji i światowego stylu. Na wybiegach miało okazję zaprezentować się ponad 100 światowych marek oraz wybitnych projektantów. Prezentujemy kolejnych uczestników imprezy.

Paradis des Innocents
Paradis des Innocents to marka założona w 1991 roku przez Stefanię Samadelli i Simone Klemm. Dewizą projektantek jest tworzenie ubrań, dzięki którym każda kobieta poczuje się wyjątkowo. Nieważne, czy wybierze top z najlepszej bawełny, czy dobrze skrojoną marynarkę – stworzony przez markę wizerunek pozwoli jej uświadomić sobie swą kobiecość i zamanifestować siłę charakteru.

Założycielki marki zaczęły współpracę zaraz po ukończeniu prestiżowej School of Design w Zurychu i była to zdecydowanie najlepsza decyzja, jaką mogły podjąć. Duet Samadelli i Klemm został szybko zauważony i doceniony przez krytyków, a także uhonorowany nagrodami szwajcarskiej branży modowej. Projektantki zaznaczyły mocno swoją pozycję na rynku, dzięki czemu mogły połączyć projektowanie dla marki z pasją do tworzenia designu.
Pokaz: Piątek, 4.10, Godz. 19:00

Asandri

Jakość, klasa i szlachetność – tak najkrócej można opisać szwajcarską markę Asandri, która od 2010 roku prezentuje swoje kolekcje w Berlinie, Paryżu, Nowym Jorku i Zurychu. Artystyczny duet kryjący się za nazwą Asandri tworzą Alexandra Pfister i Stefan Wiedmer, którzy współpracują ze sobą już od ponad 20 lat. Dwie dekady poszukiwań inspiracji i wspólnego twórcom środka wyrazu zaowocowały kilka lat temu stworzeniem marki wyjątkowej, skierowanej do kobiet świadomych siebie i siły, jaka w nich drzemie. Według projektantów kobieta Asandri jest uosobieniem nowych czasów – zwraca szczególną uwagę na jakość, doskonałe rzemiosło i komfort noszenia, jaki może dać ubranie. Dlatego to właśnie ostre i zdecydowane cięcia, krawiectwo na najwyższym poziomie oraz luksusowe materiały stanowią filar marki i są jej rozpoznawalnym znakiem firmowym.
Pokaz: Piątek, 4.10, Godz. 20:00

Toujours Toi & Family Affairs

Matka i córka, które razem projektują? Poznajcie Toujours Toi & Family Affairs! Kayę i Ninę Egli łączy pasja tworzenia i doświadczenie zdobyte w modzie i wzornictwie. Nina Egli, która ma za sobą międzynarodowy sukces jako twórczyni linii biżuterii Toujours Toi, połączyła siły z równie utalentowaną Kayą i tak powstałą ceniona na rynku marka. Mimo trudności związanej ze współpracą na odległość projektantki konsekwentnie rozwijają swą działalność, o czym świadczy imponująca liczba sklepów w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Francji, we Włoszech czy nawet w odległej Arabii Saudyjskiej. O ich sukcesie świadczą również publikacje w prestiżowych W, Vogue czy lifestyle’owym magazynie Nylon.
Pokaz: Sobota, 5.10, Godz. 15.00

Claudia Güdel

Claudia Güdel to niekwestionowana mistrzyni łączenia prostoty i funkcjonalizmu. Studia w szwajcarskiej Akademii Sztuki i Designu, a także liczne staże, m.in. u Anny Sui, Eduardo Lucero czy w nowojorskiej Metropolitan Opera, skłoniły artystkę do stworzenia w 2002 roku autorskiej marki, od początku cieszącej się popularnością. Güdel zaczęła swoją przygodę z projektowaniem dość niekonwencjonalnie, bo od kolekcji dla mężczyzn – prezentowała ją na wystawach i targach w Szwajcarii, później w Berlinie i Tokio.

Minimalistyczne kroje, stonowana gama kolorów oraz przemyślana forma stały się jej wizytówką, jak również doprowadziły do zwycięstwa w prestiżowym Federal Competition for Design. W 2008 roku projektantka stworzyła pierwszą kolekcję dla kobiet i otworzyła atelier w Zurychu, które przyciąga ludzi ceniących sobie zarówno wygodę, jak i nowoczesne podejście do mody.
Pokaz: Niedziela, 6.10, Godz. 20:00

Julie Egli

Zaczynała jako projektantka ubrań, jednak to akcesoria jej autorstwa zaważyły najmocniej na jej sukcesie. Znakiem rozpoznawczym projektantki są obszerne jedwabne szale, które Egli ozdabia dużymi nadrukami i wzorami własnego projektu. To właśnie materiał będący kanwą dla artystycznych działań odgrywa w kolekcjach Julie Egli kluczową rolę. Jak wielokrotnie podkreśla, jedwab jest jednym z najpiękniejszych, a przy tym najbardziej luksusowych tkanin, dlatego cały proces twórczy jest dla niej zawsze niezwykle inspirujący. W tym roku projektantka dodała do swych projektów skórzane akcesoria, z których na największą uwagę zasługują torebki przypominające kształtem miniaturowe kufry oraz klasyczne paski przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Julie Egli od 2010 roku mieszka i tworzy w Szwajcarii. Na jej niepowtarzalny styl miał również wpływ pobyt w Barcelonie, gdzie studiowała i zdobywała szlify w dziedzinie wzornictwa. Kreacje projektantki są dostępne zarówno w Internecie, jak i w największych europejskich miastach, takich jak Zurych, Barcelona, Londyn, Amsterdam czy Berlin.
Pokaz: Niedziela, 6.10, Godz. 17:00

LBD

Jeżeli mielibyśmy wskazać najbardziej kultową współczesną kreację dla kobiet, zapewne byłaby to „mała czarna”. Niepozorny projekt Coco Chanel, który podbił serca kobiet na całym świecie, niemal od razu stał się symbolem tego, co uniwersalne i ponadczasowe. Jednak dla Eliane Diethelm i Joanny Skoczylas „little black dress” od początku oznaczało coś więcej niż tylko czarną sukienkę. Od 2009 roku, tworząc wspólnie pod szyldem LBD, projektantki odkrywają na nowo klasykę, nadając jej rys nowoczesności.

Celem szwajcarsko-polskiego duetu jest projektowanie wysokiej klasy ubrań, które będzie można nosić bez względu na wiek, rozmiar czy figurę. Dlatego tak ważne jest dla nich tworzenie kolekcji, których stylistyka wpisuje się w obowiązujące trendy, a przy tym przede wszystkim podkreśla kobiece piękno. Doskonałym przykładem jest tu kolekcja sukien ślubnych LBD WHITE z 2012 roku, w której projektantki z przymrużeniem oka połączyły tradycyjną biel z minimalistycznym designem.

Little Black Dress to kolekcje dla kobiet ceniących elegancką prostotę z subtelną domieszką seksapilu. Markę cechuje miks zachowawczej, klasycznej formy z odważnymi wycięciami i tkaninami o wyrazistej fakturze. Tę grę przeciwieństw widać zwłaszcza w futurystycznej kolekcji na sezon zima 2013, w której geometrycznie skrojone sukienki pokryto srebrzystymi cekinami i gradientowymi printami.
Pokaz: Sobota, 5.10, Godz. 20:00

Yvonne Reichmuth

Marka YVY, założona w 2008 roku w Zurychu, znana jest nie tylko ze świetnych ubrań, ale przede wszystkim z tak charakterystycznych dla kolekcji Yvonne Reichmuth skórzanych akcesoriów dla kobiet . Krytycy określają styl projektantki jako śmiały i wyrafinowany, co oddaje doskonale filozofię marki.

Każdy projekt stworzony przez Reichmuth to małe własnoręcznie wykonane przez artystkę dzieło sztuki. Wszystko powstaje w pracowni projektantki, w samym sercu Zurychu. Tutaj artystka dopasowuje także ubrania ze swej kolekcji do indywidualnych potrzeb i sylwetek klientek, tak by czuły się w nich komfortowo i atrakcyjnie – to główne założenie i cel marki. Projekty Yvonne Reichmuth miały być z założenia kobiece i przyciągać wzrok, jednak projektantce udało się osiągnąć o wiele więcej. Sprawiła, że jej ubrania i akcesoria są po prostu seksowne, nie tracąc przy tym nic z elegancji i swobody, która jest dla Reichmuth kwestią najważniejszą.
Pokaz: Sobota, 5.10, Godz. 19:00

Pokaz LaBohemia dla Fundacji „Mimo Wszystko” Anny Dymnej + YVY

Platforma LaBohemia.eu oraz Fundacja Anny Dymnej „Mimo wszystko” połączyły swoje siły aby pomagać potrzebującym. W wyniku tej współpracy powstała kolekcja 15 niepowtarzalnych koszulek zaprojektowanych przez topowych twórców polskiego designu. Cieszą one nie tylko oko, ale i serce, ponieważ dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na rzecz podopiecznych Fundacji.

Premiera kampanii LaBohemia będzie miała miejsce w sobotę, drugiego dnia szwajcarskiej edycji Warsaw Fashion Weekend. Autorskie T-shirty będziemy mogli podziwiać podczas specjalnego pokazu uświetnionego udziałem polskich gwiazd.

Do naszej akcji dołączyli artyści graficy:

Anna Halarewicz – ilustratorka, jej prace są publikowane na łamach najważniejszych magazynów modowych.
Robert Kuta – artysta malarz, ilustrator współpracujący z polskimi markami przy tworzeniu autorskich wzorów tkanin.
Olka Osaadzińsk – ilustratorka, ukończyła staże w prestiżowych studiach graficznych – nowojorskim Vault 49 oraz w jednym z najlepszych świecie – Hort Studio w Berlinie.

Koszulki można kupić na platformie LaBohemia.eu

Źródło artykułu:Informacja prasowa