Młodzi projektanci wkraczają do akcji. Startuje Złota Nitka 2017!
22 listopada rozpoczął się nabór zgłoszeń do kolejnej edycji Międzynarodowego Konkursu dla Projektantów Ubioru Złota Nitka. Jego historia, ambasadorzy oraz setki zgłoszonych kolekcji plasują go jako najważniejsze i najbardziej prestiżowe wydarzenie modowe w Polsce. Udział w Złotej Nitce otworzył dziesiątkom projektantów drzwi do wielkiego świata mody.
23.11.2016 | aktual.: 07.12.2016 12:22
XXIV edycja Złotej Nitki to dalszy, konsekwentny rozwój i promocja młodych talentów. Nieustannie pracujemy nad ugruntowaniem pozycji Konkursu oraz Łodzi poza granicami kraju. Nawiązanie międzynarodowych kontaktów m.in. z Milan Style Academy oraz dalsza współpraca z Lviv Fashion Week dały duże możliwości promocji finalistom Konkursu. W październiku 2016 roku w ramach współpracy z organizatorami LFW podczas konkursu Brand Factory została wybrana kolekcja „Double Me”, zaprojektowana przez dwie siostry Valentynę i Olgę Yuziuk, która wejdzie bezpośrednio do finału XXIV edycji Złotej Nitki.
Projektanci na zgłoszenie kolekcji konkursowych mają blisko 4 miesiące. W tym czasie muszą przygotować zdjęcia 3 odszytych sylwetek a pozostałą część kolekcji (do 10 sylwetek) przedstawić na rysunkach. Wszystkie dokumenty potrzebne do zgłoszenia kolekcji znajdują się na stronie www.zlotanitka.eu.
W tym roku kolekcje oceniać będą dwa gremia jury. Jury Projektantów, w którego skład wejdą znani projektanci i osobowości świata mody, oraz Jury Medialne, złożone z dziennikarzy i krytyków mody.
Eliminacje do finału z udziałem jury konkursu odbędą się 16 marca. Zostaną wtedy wybrane kolekcje do ścisłego finału Konkursu. Gala Finałowa odbędzie się 12 maja 2017 roku w EC1.
Podczas gali projektanci prezentują swoje projekty podczas profesjonalnego pokazu mody przygotowanego przez specjalistów. Mają do dyspozycji zarówno stylistów jak i specjalistów od fryzur i makijażu. Reżyser pokazu, wspiera uczestników i służąc swoim doświadczeniem podpowiada w jaki sposób najlepiej zaprezentować daną kolekcję, dobrać muzykę, wizualizacje i światło do pokazu. Dzięki temu nie odbiega on od najlepszych na świecie. Wydarzenie za każdym razem gromadzi dużą, złożoną z ludzi ze świata kultury i biznesu, publiczność.
Tradycją Konkursu jest także wręczenie wyjątkowej nagrody – Honorowej Złotej Nitki. W tym roku mieliśmy niewątpliwy zaszczyt uhonorować za całokształt pracy Duet MMC Studio Design – Ilonę Majer i Rafała Michalaka. Nagroda ta przyznawana wybitnym projektantom i kreatorom mody oraz osobom i instytucjom mającym szczególny wkład w promocję i kształtowanie wizerunku polskiej szkoły projektowania ubioru. O prestiżu tej nagrody świadczą dotychczasowi laureaci, a wśród nich między innymi - Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Hanna Gajos, Marcin Paprocki & Mariusz Brzozowski, Agatha Ruiz de la Prada i Katarzyna Sokołowska.
Od gali finałowej XXIII edycji Międzynarodowego Konkursu dla Projektantów Ubioru Złota Nitka minęło kilka miesięcy. Dla każdego z finalistów to czas wzmożonego zainteresowania mediów oraz poszerzania kontaktów branżowych. Jako organizatorzy postanowiliśmy zapytać tegoroczne laureatki Złotej Nitki Dagnę Krzystanek i Annę Załucką – Kuczera jak na ich pracę wpłynął konkurs i czy warto brać w nim udział.
Dagna Krzystanek: „Wygrana w konkursie Złota Nitka z pewnością poszerzyła grono moich odbiorców. Udział w konkursie przyczynił się do szerszej promocji mojej kolekcji i marki. Renoma i prestiż konkursu z pewnością przełożyły się też na bardzo ciekawe oferty współpracy ze stylistami i fotografami mody, które stale otrzymuje. Zdobycie głównej nagrody w konkursie dało mi ogromną satysfakcję i motywację do pracy nad kolejnymi kolekcjami”.
Anna Załucka-Kuczera: „Udział w konkursie to po pierwsze, wyróżnienie mojej kolekcji spośród wielu zgłoszeń. To jest coś - znaleźć się pośród najciekawszych, początkujących projektantów w Polsce”.
Obie finalistki uważają udział w konkursach za bardzo ważny dla każdego młodego projektanta i artysty. Poza bezpośrednimi korzyściami takimi jak promocja, materialne profity czy możliwość udziału w pokazie, to także istotny sygnał, że ich praca zdobywa uznanie i idą w dobrym kierunku. Wygrana daje im dużą motywację do dalszej pracy, nowe możliwości rozwoju oraz okazję do zdobycia cennych kontaktów.
„Udział daje możliwość pokazania swojej kolekcji fachowcom, szerszej publiczności, a przy tym stwarza możliwość bycia częścią prestiżowego wydarzenia jakim jest Złota Nitka. To jest przeżycie, energia i profesjonalizm par excellence. Do tego wyjątkowy klimat Łodzi. Bardzo cenię to miasto, jego historię i tradycję” – mówi Anna Załucka-Kuczera.
Przygotowując kolejną edycję mamy nadzieję, że spotka się ona z przychylnym odbiorem zarówno młodych projektantów jak i dziennikarzy oraz osób pracujących w branży mody. Liczymy, że prestiż konkursu i przygotowanie ostatnich edycji zainteresuje nowych partnerów i pozwoli nawiązać biznesowe relacje.