Najciekawsze jesienne kampanie
Z czym kojarzy się wam jesień? W Polsce wiąże się głównie z pluchą i deszczową pogodą, ale dla wszystkich entuzjastów mody to po pierwsze czas pokazów wiosna/lato, a po drugie czas pięknych płaszczy, mięsistych tkanin i jesiennych kampanii. Nie od dziś wiadomo, że dobra kampania pokazywana w najlepszych czasopismach modowych to klucz do sukcesu marki i kolekcji. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać, jak domy mody prezentują swoją wizję nadchodzącego sezonu. Uwaga - będą gwiazdy, księżniczki i… orgie!
28.08.2012 | aktual.: 03.09.2012 14:21
Z czym kojarzy się wam jesień? W Polsce wiąże się głównie z pluchą i deszczową pogodą, ale dla wszystkich entuzjastów mody to po pierwsze czas pokazów wiosna/lato, a po drugie czas pięknych płaszczy, mięsistych tkanin i jesiennych kampanii. Nie od dziś wiadomo, że dobra kampania pokazywana w najlepszych czasopismach modowych to klucz do sukcesu marki i kolekcji. Dzisiaj chciałabym Wam pokazać, jak domy mody prezentują swoją wizję nadchodzącego sezonu. Uwaga - będą gwiazdy, księżniczki i… orgie!
Wielkie marki wiedzą, co przyciąga największą uwagę – oczywiście gwiazdy. Dlatego już od lat to one właśnie są twarzami kampanii, reklam i kolekcji. Bulgari słynie ze swojej współpracy z pięknymi i zdolnymi aktorkami. Ich twarzą była już Kirsten Dunst i Rachel Weisz. W nadchodzącym sezonie ta włoska marka postawiła na dojrzałość i nieprzemijające piękno Isabeli Rosselini. Już sama jej obecność sprawiła, że kampania zyskała grono wielbicieli, a Bulgari chwali się, że w czasach kultu młodości stawia na aktorkę, która najmłodsza już nie jest.
Na dojrzałą twarz kampanii postawiła także inna włoska marka. Duet Dolce&Gabbana po raz kolejny zaprosił do współpracy ich rodaczkę i międzynarodową gwiazdę - Monicę Belucci. Być może filmowa Malena osiemnastu lat już nie ma, ale na zdjęciach Giampaolo Sguri wygląda jak spełnienie marzeń każdego mężczyzny. Same ujęcia utrzymane są w klimacie włoskiego pogrzebu lub… wesela! Patrząc na nie, sami do końca nie wiemy, którego wydarzenia jesteśmy świadkami. Włoscy projektanci postanowili kolejny raz odwołać się do swoich korzeni i tradycji. Moim zdaniem – bardzo udanie!
Oprócz dojrzałych kobiet w jesiennych kampaniach znajdziemy także aktorki młodego pokolenia, które trafiają do innego targetu i pozwalają marce, definiowanej jako przeznaczona dla starszych odbiorców, na dotarcie do zupełnie innej grupy konsumentów. Donna Karan w swojej linii DKNY postawiła na znaną przede wszystkim z sagi "Zmierzch'" Ashley Green. Zdjęcia wykonane są oczywiście w Nowym Jorku, a sama kolekcja jest nowoczesna i elegancka - w sam raz dla młodej damy z Manhattanu.
Jeśli zaś jesteśmy w temacie dam, to warto zwrócić uwagę, że nawet Dior w tym sezonie stawia na "młodą krew'" i do swojej kampanii Miss Dior zatrudnia Milę Kunis. Aktorka, która najlepiej sprawdza się w roli chłopczyc w komediach, a na co dzień zamiast szpilek wybiera trampki i dresy, na zdjęciach reklamujących francuski dom mody wygląda olśniewająco – trochę jak gwiazda z lat 20 tych.
Od czasu ślubu Kate i Williama życiem królewskich rodów żyjemy trochę jak życiem gwiazd. Nie dziwi więc wcale fakt, że Gucci w tym roku zaangażował do promocji linii Gucci Forever jedną z najpiękniejszych przedstawicielek monachijskiej elity – księżniczkę Charlotte. Na zdjęciach włoskiego domu mody przypomina ona swoją niezwykłą babcię – Grace Kelly. Kolekcja jest prosta i elegancka, tak jak ujęcia, na których widać Charlotte leniwie wylegującą się na kanapie. Ciekawe, jak dalej potoczy się jej kariera jako modelki?
Tej Pani nikomu chyba nie muszę przedstawiać. Dla jednych to niewydarzona skandalistka, dla drugich prawdziwa królowa i skarb narodowy Wielkiej Brytanii. Nikt nie odmówi jej miejsca w świecie ikon mody. Kate Moss, bo o niej mowa, tej jesieni nie zbacza z obranego kursu i podbija zarówno domy mody, jak i popularne sieciówki. Zobaczycie ją w kampaniach Ferragamo i Liu Jo – jako piękną i zmysłową kobietę, odważnie patrząca w obiektyw fotografa.
Reklamuje także znane nam wszystkim Mango, które postanowiło przedłużyć z nią umowę na kolejny sezon.
Mnie najbardziej przypadł do gustu jej udział w kampanii Rag&Bone, które chyba najbardziej odzwierciedla jej osobisty styl ubierania się. Na zdjęciach Craig'a McDean'a ma rozwichrzone włosy, a ubrana jest w charakterystyczne dla siebie szorty i krótkie botki. To, co jednak najbardziej rzuca się w oczy to jej uśmiech. Tak rzadki w kampaniach dużych marek.
W zupełnie inną stronę poszły w swoich kampaniach między innymi Mulberry i Uniqlo. Obok profesjonalnych modelek do zdjęć pozują… owady i włochate stwory. Dziwny pomysł? Sami oceńcie. Jedno jest pewne - obok takich ujęć nie da się przejść obojętnie.
Na koniec zostawiłam jedną z najbardziej kontrowersyjnych kampanii tej jesieni. Znany projektant obuwia, Brian Atwood, w nadchodzącym sezonie finalnie kształtuje obraz kobiety noszącej jego projekty. Tak jak prezentująca je modelka – Candice Swanepoel – ma to być kobieta sensualna, seksowna i pewna siebie. Czy jednak nie poszedł w swojej wizji za daleko? Według krytyków mody ujęcia zamiast pięknego obuwia prezentują… orgię!
Jak widzicie wizji tej jesieni mamy wiele. Od klasycznych i eleganckich, po finezyjne i odważne. Ich obserwowanie jest ciekawe przede wszystkim z punktu rozwoju marki i jej docierania do różnych grup odbiorców. Mój numer jeden to Rag&Bone z Kate Moss i posągowo piękna Isabella Rosselini w kampanii Bulgarii, a jakie są Wasze?
Milena Wójcicka - ma 23 lata, mieszka w Warszawie. Kocha modę. Prowadzi blog www.millesoffashion.blogspot.com