Niewolnicy ekranów i sklepowych koszyków
Oglądanie telewizji (75 proc.), przebywanie razem z rodziną (74 proc.) i robienie zakupów (70 proc.) - to najpopularniejsze sposoby spędzania przez Polaków wolnego czasu. Takie wyniki przynosi sondaż IQS & Quant Group.
29.06.2009 | aktual.: 27.06.2010 18:52
Oglądanie telewizji (75 proc.), przebywanie razem z rodziną (74 proc.) i robienie zakupów (70 proc.) - to najpopularniejsze sposoby spędzania przez Polaków wolnego czasu. Takie wyniki przynosi sondaż IQS & Quant Group wykonany w ramach raportu ING "Porozmawiajmy o życiu" - informuje "Rzeczpospolita".
Dla aż 81 proc. kobiet dobrym pomysłem na wolne godziny jest robienie zakupów. Spośród mężczyzn tylko 48 proc. preferuje ten sposób zagospodarowania nadmiaru czasu. 75 proc. pań deklaruje, że w wolnej chwili dba o swój wygląd, podczas gdy to samo robi jedynie 48 proc. mężczyzn. Aż 57 proc. kobiet w wolnym czasie czyta kolorowe czasopisma. Mężczyzn tylko 29 proc.
Uprawianie sportu jako wypełnianie wolnego czasu również różni płcie. Prawie 60 proc. młodych mężczyzn (od 20 do 29 lat) deklaruje, że w wolnych chwilach oddaje się zajęciom sportowym. I tylko 33 proc. kobiet w tym samym wieku. Kobiety są za to wytrwalsze. Jak wynika z badań, wielu mężczyzn po ukończeniu trzydziestki rezygnuje ze sportu (w grupie 30 - 39 lat uprawia go 33 proc.). Wśród kobiet odsetek ten znacząco się nie zmienia.
Sondaż przeprowadzono w maju na 1000-osobowej grupie Polaków w wieku 20-55 lat.