Podróż bez stresu

Podróż bez stresu

Podróż bez stresu
21.07.2006 11:23, aktualizacja: 25.06.2010 15:40

Internetowy Poradnik Turysty uruchomił Urząd Marszałkowski w Katowicach. Z poradnika mieszkańcy regionu mogą dowiedzieć się np. czy biuro podróży, z którego usług zamierzają skorzystać, działa legalnie, jakie są prawa i obowiązki konsumenta, jak się leczyć za granicą, na co zaszczepić się jadąc do Afryki.

Internetowy Poradnik Turysty uruchomił Urząd Marszałkowski w Katowicach. Poradnik zamieszczony pod adresem www.gosilesia.pl/poradnik - to źródło wszelkich informacji potrzebnych udającym się na wypoczynek.

Z poradnika mieszkańcy regionu mogą dowiedzieć się np. czy biuro podróży, z którego usług zamierzają skorzystać, działa legalnie, jakie są prawa i obowiązki konsumenta, jak się leczyć za granicą, na co zaszczepić się jadąc do Afryki.

O uruchomieniu serwisu poinformował na konferencji prasowej w Katowicach wicemarszałek województwa śląskiego Jan Grela. Jego zdaniem, poradnik to cenne źródło informacji dla turystów.

Na stronie zamieszczono m.in. ustawę o usługach turystycznych, centralny rejestr organizatorów i pośredników turystycznych, adresy hoteli, linki do stron innych instytucji, jak Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Straż Graniczna, Narodowy Fundusz Zdrowia, Federacja Konsumentów czy izby turystyki.

"Uważamy tę inicjatywę Urzędu Marszałkowskiego za rewelacyjną. Jako branża jesteśmy bardzo zadowoleni, że klient wreszcie będzie mógł sprawdzić swoje uprawnienia nie tylko w izbach turystyki, ale również we własnym domu, korzystając z internetu" - powiedział prezes śląskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki Grzegorz Chmielewski.

Poradnik zawiera wyłącznie dane organizatorów wypoczynku, działających zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi w Polsce przepisami. Według prezes Górnośląskiej Izby Turystyki Krystyny Papiernik, legalnie działa jednak tylko połowa funkcjonujących na rynku podmiotów.

Działający w szarej strefie przyciągają klientów niższymi cenami. Klienci muszą jednak wówczas wziąć pod uwagę, że jakość usług może być niezadowalająca, i że trudno będzie wyegzekwować swoje prawa, jeśli impreza nie spełni ich oczekiwań.

Źródło artykułu:PAP