Polacy czekają na wybory Miss Świata
Zdecydowana większość Polaków pozytywnie ocenia fakt organizacji wyborów Miss Świata w naszym kraju i spodziewa się, że przyjazd najpiękniejszych kobiet świata przyniesie Polsce wiele korzyści.
08.06.2006 | aktual.: 08.06.2006 15:43
Zdecydowana większość Polaków pozytywnie ocenia fakt organizacji wyborów Miss Świata w naszym kraju i spodziewa się, że przyjazd najpiękniejszych kobiet świata przyniesie Polsce wiele korzyści – wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Rezultaty badania cieszą organizatorów Konkursu, którzy intensywnie pracują nad przygotowaniem zbliżających się wyborów.
Na cztery miesiące przed Wielkim Finałem wyborów najpiękniejszej kobiety świata, instytut TNS OBOP zapytał Polaków o kilka wybranych aspektów związanych z organizacją tego wydarzenia w Polsce. Celem przeprowadzonego badania było sprawdzenie zainteresowania polskiej opinii publicznej Konkursem Miss World 2006 oraz określenie skutków, jakie według respondentów przyniesie organizacja przez Polskę tej imprezy.
Wybory najpiękniejszej kobiety świata cieszą się dużym społecznym zainteresowaniem. Blisko 90% Polaków przynajmniej raz oglądało transmisję telewizyjną z Finału Konkursu, a prawie 2/3 badanych deklaruje chęć oglądania Gali również w tym roku. Na cztery miesiące przed Finałem spory odsetek respondentów wie, że miejscem organizacji tegorocznych wyborów Miss Świata będzie Polska – świadomość tego faktu deklaruje ponad 60% Polaków.
Polacy jednoznacznie pozytywnie oceniają skutki organizacji wyborów Miss World w naszym kraju. 87% uważa, że wydarzenie to będzie dobrą reklamą, która rozsławi nasz kraj w świecie. Według 83% badanych wizyta 120 najpiękniejszych kobiet świata zachęci zagranicznych turystów do odwiedzenia Polski, a blisko 70% ankietowanych uważa, że dzięki organizacji Konkursu Miss World poprawi się baza turystyczno–noclegowa w naszym kraju. Polacy dostrzegają również w wyborach Miss Świata szansę na nowe inwestycje – 53% respondentów jest przekonanych, że organizacja tego wydarzenia zachęci zagranicznych inwestorów do lokowania kapitału w Polsce.
Czy Polska poradzi sobie z organizacją tak dużej imprezy? Większość osób pytanych przez TNS OBOP okazała się optymistami. Pozytywnej odpowiedzi na to pytanie udzieliło bowiem 59% badanych.
Interesująco przedstawiają się również poglądy Polaków na kwestie związane z podmiotami, które powinny zaangażować się w finansowanie organizacji wyborów Miss Świata. 83% ankietowanych wskazało w tym pytaniu firmy prywatne. Jednak aż 61% Polaków uważa, że w pomoc finansową dla tego przedsięwzięcia powinny zaangażować się również instytucje państwowe odpowiedzialne za międzynarodową promocję Polski oraz samorządy miast, które będą gościć u siebie finalistki Konkursu Miss Świata (również 61% wskazań).
Wyniki badania TNS OBOP bardzo nas cieszą. Pokazują bowiem, że Polacy są świadomi rangi Konkursu Miss World i spodziewają się konkretnych korzyści, wynikających z organizacji tego wydarzenia w Polsce – powiedziała Elżbieta Wierzbicka, Prezes Biura Miss Polonia, które organizuje Konkurs. Dla nas, jako osób odpowiedzialnych za przygotowanie tej prestiżowej imprezy, to impuls do jeszcze bardziej wydajnej pracy nad organizacją wyborów.
Wiadomo, że Wielki Finał Konkursu odbędzie się 30 września w Sali Kongresowej w Warszawie. W najbliższych dniach dojdzie do podpisania umowy pomiędzy władzami stolicy a organizatorami Miss World. Cały czas trwają rozmowy z innymi miastami, które gościć będą u siebie 120 najpiękniejszych kobiet świata. W niektórych ośrodkach negocjacje z władzami samorządowymi już się zakończyły i aktualnie przygotowywane są umowy regulujące udział poszczególnych miast w Miss Świata 2006. Takie porozumienie zostało właśnie podpisane z Giżyckiem. W dniach 10–11 września odbędzie się tam konkurs „Miss World Sports Women”, czyli wybory najbardziej usportowionej spośród 120 finalistek Konkursu Miss Świata.
Wkrótce podamy listę pozostałych miast, które będą gospodarzami kolejnych imprez towarzyszących wyborom Miss World – zapowiada E.Wierzbicka.
Cały czas trwa również kampania billboardowa promująca serwis informacyjny dotyczący wyborów i konkurs wiedzy na temat Miss Świata. Szczegóły znaleźć można na stronie internetowej www.misspolonia.com.pl.
Kluczowym elementem całego przedsięwzięcia będzie obsługa telewizyjna Miss World, w tym transmisja z uroczystej Gali Finałowej Konkursu. Organizatorzy prowadzą obecnie intensywne rozmowy z Telewizją Polską na temat udziału TVP w organizacji wyborów Miss Świata. Ze względu na wewnętrzne procedury obowiązujące w telewizji publicznej negocjacje w tej sprawie przeciągają się.
Telewizja, która zdecyduje się z nami współpracować, dostaje gotowy produkt, oglądany co roku przez 2 miliardy widzów na całym świecie – mówi E.Wierzbicka. Oprócz czysto finansowych korzyści, które są oczywiste w przypadku imprez o takiej skali jak wybory Miss World czy największe wydarzenia sportowe, w grę wchodzą również względy prestiżowe – do tej pory żadna z polskich stacji nie miała okazji zmierzyć się z tej rangi wydarzeniem – dodaje Prezes Biura Miss Polonia. Organizatorzy Miss World zdają sobie sprawę z ostatnich zmian organizacyjnych w Telewizji Polskiej i tego, w jaki sposób wpływają one na przebieg negocjacji. Do Finału pozostały jednak cztery miesiące, a presja czasu zwykle nie pomaga w tego typu rozmowach.
Jako ciekawostkę można w tym miejscu odnotować fakt, że jeden z programów, którego współautorem był twórca Konkursu Miss Świata, Eric Morley, okazał się jednym z największych telewizyjnych przebojów ostatnich lat. Ten program to „Taniec z gwiazdami” emitowany w telewizji TVN.