UrodaJak znależć dobrego fryzjera

Jak znależć dobrego fryzjera

Jak znależć dobrego fryzjera
06.03.2006 11:47, aktualizacja: 31.05.2010 14:12

Dobrze ostrzyżone włosy, dobrze nałożona farba wymagają ręki profesjonalisty. Oddanie się w ręce pierwszego lepszego fryzjera może okazać się wielką pomyłką.

Dobrze ostrzyżone włosy, dobrze nałożona farba wymagają ręki profesjonalisty. Oddanie się w ręce pierwszego lepszego fryzjera może okazać się wielką pomyłką.

Fryzura, wygląd włosów mają dla kobiet ogromne znaczenie. Dlatego też fryzjer, który się będzie nimi zajmował, powinien być profesjonalistą, a także kimś kogo będziemy darzyć takim zaufaniem, że bez obaw oddamy się w jego ręce i będziemy zadowolone z efektów.

Od czego zacząć
Najlepsze efekty daje wypytanie znajomych, których fryzury i sposób strzyżenia, czy kolor włosów nam się podobają, do jakiego fryzjera chodzą. Znajomi chętnie podziela się uwagami także dotyczącymi salonu, sposobu traktowania no i ceny. To zaoszczędzi nam rozczarowań. Jednak to nie koniec poszukiwań. Trzeba bowiem jeszcze przetestować obsługę i fryzjera.

Obsługa

  1. Osoby z obsługi powinny wyglądać w miarę estetycznie.
  2. Powinni się zachowywać miło i kulturalnie.
  3. Po wejściu do salonu obsługa powinna zwrócić na nas uwagę i nawiązać rozmowę.
  4. Jeśli podczas zapisywania natkniemy się na jakąś awanturę, kiedy to jakaś klientka wylewa swoje niezadowolenie z tego, co zrobiono z jej włosami, zrezygnujmy z takiego salonu.
  5. Osoba, która nas zapisuje, powinna się wypytać, co chcemy zrobić z włosami - podciąć, ułożyć, zafarbować, bo wtedy wiadomo, ile czasu fryzjer będzie się nami zajmował.
  6. Czekając, zwróćmy uwagę, jak są obsługiwane inne klientki i jak zwraca się do nich personel.

Na co zwracamy uwagę w salonie

  1. Salon powinien być czysty i estetycznie urządzony.
  2. Nawet jeśli pomieszczenie zakładu jest bardzo małe, stanowiska do mycia włosów, strzyżenia ich i przeprowadzania innych zabiegów, powinny być od siebie oddzielone.
  3. Niezbędna jest poczekalnia, jeśli przyszłyśmy za wcześnie lub musimy chwilę zaczekać z innych powodów. Obsługa powinna się nami wtedy zająć i zaproponować coś do picia lub do czytania.
  4. Bardzo ważne, by narzędzia do zabiegów (nożyczki, grzebienie) jak i ręczniki do wycierania włosów po umyciu były czyste.
  5. Po ostrzyżeniu jednej klientki, a przed zajęciem przez następną tego samego fotela, resztki ostrzyżonych włosów powinny być sprzątnięte z podłogi.

Przed zabiegiem

  1. Podczas oczekiwania na swoją kolejką zwróćmy uwagę, jak są strzyżone inne klientki. Czy ruchy fryzjera / fryzjerki są płynne.
  2. Czy fryzjer informuje je, ile czasu muszą mieć na włosach jakiś preparat.
  3. Czy panie, które zmieniają kolor włosów, nie muszą same biegać za fryzjerem i przypominać, że czas już zmyć farbę.
  4. Czy fryzjer, do którego zostałyśmy umówione, przeprosi nas, że musimy poczekać i choć przez chwilę porozmawia o tym, po co przyszłyśmy.

Jak powinien postępować z nami fryzjer/fryzjerka przed rozpoczęciem pracy:

  1. Nie powinien rozpoczynać z nami rozmowy na przykład od pytania: Jak panią ostrzyc?
  2. Najpierw powinien wypytać się czego oczekujemy: strzyżenie, zmiana fryzury, farbowanie itp.
  3. Zanim zacznie pracę nad włosami powinien zdiagnozować, w jakim stanie są nasze włosy i od tego uzależnić dalsze zabiegi.
  4. Powinien też zalecić nam jakąś kurację, jeśli nasze włosy tego wymagają.
  5. Nigdy też nie zacznie strzyżenia bez uprzedniego umycia włosów klientce.

W trakcie mycia włosów przed strzyżeniem

  1. Osoba, która to robi powinna spytać się, czy woda nie jest za zimna lub za gorąca.
  2. W czasie mycia, wykonuje też delikatny masaż.
  3. Na umyte włosy nakłada odżywkę i spłukuje ją.

Jak powinien zachowywać się fryzjer/fryzjerka po rozpoczęciu pracy

  1. Dobry fryzjer nigdy nie narzuci swego pomysłu klientce, bez konsultacji z nią, czy w przypadku zmiany fryzury czy koloru.
  2. Powinien wyjaśnić dlaczego jakiś kolor lub fryzura nie będą nam pasowały i zaproponować coś w zamian.
  3. Informuje też klientkę, co w danym momencie robi i dlaczego. Nie zostawia klientki samej sobie, ale sam kontroluje czas po nałożeniu farby lub gdy robi trwałą.

Zły fryzjer/fryzjerka

  1. Nie będzie pewny, co może nam zaproponować.
  2. Nie będzie pewny, jak zacząć strzyżenie.
  3. Nie zaproponuje nam żadnych metod pielęgnacji włosów.

Konsultacja: Leszek Czajka, fryzjer