Blisko ludziNocą miasto nie zasypia

Nocą miasto nie zasypia

Nocą miasto nie zasypia

26.02.2007 11:25, aktual.: 29.06.2010 01:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Młodzi ludzie chętnie spędzają wolny czas poza domem odwiedzając puby, kluby i dyskoteki.

Młodzi ludzie chętnie spędzają wolny czas poza domem odwiedzając puby, kluby i dyskoteki.

Interaktywny Instytut Badań Rynkowych zrealizował badanie dotyczące sposobów spędzania wolnego czasu przez młodych ludzi, ich zachowań związanych z odwiedzaniem lokali oraz najczęściej wybieranych przez nich pubów, klubów i dyskotek.

Wyniki badania pokazują, że najbardziej popularnym zajęciem wybieranym przez młodych ludzi w wolnym czasie spędzanym poza domem, jest wizyta w centum handlowym (68 proc.). Sporym zainteresowaniem cieszą się również spacery na świeżym powietrzu (62 proc.) oraz wizyty lub imprezy u przyjaciół bądź znajomych (62 proc.). Jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu jest także wyjście do lokalu. Pub, klub bądź dyskotekę odwiedza w miesiącu ponad 60 proc. badanych.

Każde z ośmiu miast uwzględnionych w badaniu ma swoją specyfikę, jeśli chodzi o spędzanie czasu przez młodych ludzi w lokalach. Do pubów najczęściej wybierają się mieszkańcy Krakowa, a najrzadziej mieszkańcy Warszawy. Z kolei odwiedzanie klubów i dyskotek jest najbardziej rozpowszechnione wśród mieszkańców Poznania, zaś najmniej wśród osób mieszkających w obrębie Aglomeracji Śląskiej.

Miasta różnią się również stopniem atrakcyjności ze względu na ilość lokali. Według tego kryterium najlepiej został oceniony Kraków. Zdaniem jego mieszkańców w mieście znajduje się wiele pubów oraz klubów i dyskotek wartych odwiedzenia. Na deficyt lokali, mogą narzekać mieszkańcy Lublina i Aglomeracji Śląskiej, które to miasta znalazły się na ostatnich pozycjach w rankingu .Ranking atrakcyjności miast pod względem oferty pubów, klubów i dyskotek.
Miasto: Atrakcyjność oferty pubów - Atrakcyjność ofety klubów i dyskotek
Kraków 80 (1) 69 (1)
Warszawa 65 (2) 64 (3)
Łódź 64 (3) 52 (4)
Poznań 60 (4) 45 (6)
Trójmiasto 57 (5) 50 (5)
Wrocław 56 (6) 66 (2)
Aglomeracja Śląska 37 (7) 31 (8)
Lublin 31 (8) 43 (7)

Lokale w każdym z miast sklasyfikowano ze względu na ich znajomość oraz liczbę odwiedzających. W Krakowie najwyższe miejsce w rankingu zajął CK Browar, natomiast w Warszawie, która również cieszy się opinią miasta oferującego duży wybór lokali, najpopularniejszym miejscem jest klub Stodoła.

Najbardziej popularne lokale w poszczególnych miastach Aglomeracja Śląska - Spiż (Katowice); Kraków - CK Browar; Lublin - U Szewca; Łódź - Łódź Kaliska Poznań - Brovaria, Pod Minogą; Trójmiasto - Miasto Aniołów (Gdańsk); Warszawa - Stodoła; Wrocław - Spiż

Młodzi ludzie odwiedzają lokale najczęściej ze znajomymi bądź z bliską osobą. Do klubów i dyskotek częściej wybierają się z większą grupą osób. Te ostatnie lokale sprzyjają również zawieraniu nowych znajomości – 18 proc. osób spędza w nich czas z nowo poznanymi osobami, podczas gdy w przypadku pubów odsetek ten wynosi 10 proc.

Zgodnie z maksymą: „przyzwyczajenie jest drugą naturą”, uczestnicy badania najchętniej wybierają miejsca, do których są przyzwyczajeni, jednak w przypadku pubów czynnik ten jest bardziej istotny. Dla osób spędzających czas w klubach lub dyskotekach, dużą rolę odgrywa również polecenie przez znajomych oraz popularność lokalu.

PRALKA Z PROGRAMEM ARTYSTYCZNYM
Jak pokazują wyniki badania najważniejsze cechy lokali to: rodzaj muzyki, klimat i atmosfera oraz ludzie, którzy dany lokal odwiedzają. W przypadku pubów szczególne znaczenie ma klimat, atmosfera, natomiast dla odwiedzających kluby i dyskoteki liczy się przede wszystkim rodzaj muzyki.

„Lokale stanowią ważne miejsce kontaktu konsumenta z produktem bądź jego reklamą. Z tego względu znajomość upodobań klientów lokali, a zwłaszcza miejsc uważanych przez nich za atrakcyjne, jest niezbędna w procesie planowania działań marketingowych.

Wyniki badania „Pub & Club 2006” pozwalają na lepsze poznanie młodych ludzi odwiedzających w wolnym czasie lokale, a także dostarczają ważnych informacji o miejscach wybieranych przez nich najczęściej – mówi Dominika Kowalczyk z IIBR.

Badanie zrealizowano metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) między 02 listopada 2006r. a 23 stycznia 2007r. W badaniu wzięło udział 7152 respondentów w wieku 15-35 lat mieszających w jednej z ośmiu lokalizacji: Aglomeracji Śląskiej, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie lub Wrocławiu.

Źródło artykułu:WP Kobieta