Trwa ładowanie...
d2q8pou

Dieta redukcyjna - co jeść, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej?

Dieta na redukcję ukierunkowana jest na pozbycie się tkanki tłuszczowej oraz uwydatnienie mięśni. Dieta redukcyjna nie musi, a wręcz nie powinna być dietą rygorystyczną, która obciąża ciało nie tylko fizycznie, ale też psychicznie. Co jeść, a czego unikać, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej musi być odpowiednio zbilansowana i dopasowana do indywidualnych potrzeb.
Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej musi być odpowiednio zbilansowana i dopasowana do indywidualnych potrzeb. (123RF)
d2q8pou

Dieta na redukcję - podstawowe informacje

Celem diety redukcyjnej jest zgubienie nadprogramowych kilogramów i pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Dieta redukcyjna jest zaprzeczeniem słynnych diet cud, których twórcy obiecują szczupłą sylwetkę w krótkim czasie.

Dieta na redukcję to program długotrwały, który wymaga przestrzegania kilku ważnych zasad. Pierwszym krokiem w zaplanowaniu diety na redukcję jest określenie swojego zapotrzebowania kalorycznego, aby dostarczać organizmowi tyle energii, ile potrzebuje każdego dnia. I nie. Na pewno nie jest to 1000 kcal.

d2q8pou

Kolejnym elementem diety redukcyjnej jest regularność spożywania posiłków. W ciągu dnia powinno się spożywać więcej niż 3 posiłki w określonych odstępach czasu. Wprowadzenie organizmu w regularny rytm sprawi, że proces spalania kalorii będzie trwał praktycznie nieprzerwanie.

Ostatnim ważnym punktem diety redukcyjnej jest kontrolowanie i monitorowanie swojego ciała. Oczywiście wymiary czy masa ciała nie powinny być sprawdzane codziennie, bo to tylko zniechęci do dalszej diety. Okresowe spisywanie aktualnych pomiarów (przykładowo raz na dwa tygodnie), pozwoli ocenić, czy zaplanowana dieta jest dopasowana do naszych potrzeb i czy przynosi efekty.

Redukcja tkanki tłuszczowej - czego unikać?

Odkryciem roku nie jest informacja, że podczas redukcji należy ograniczyć spożywanie cukru. Należy pamiętać, że cukier to nie tylko słodycze, ciastka czy przesłodzona coca-cola. Większość produktów, które spożywamy na co dzień zawiera syrop glukozowo-fruktozowy, który marnie wpływa na sylwetkę. Podobnie z resztą należy uważać na olej palmowy czy syrop kukurydziany.

d2q8pou

Podczas zakupów zapoznaj się z listą składników danego produktu, im będzie ona krótsza i prostsza, tym lepiej. Wysoko przetworzone produkty niestety szkodzą organizmowi. Ogromną ilość cukru dostarczamy swojemu organizmowi, nie tyle jedząc, co pijąc słodkie i smaczne napoje. Nie czujemy wówczas uczucia sytości, przez co zapominamy o rekordowym ładunku cukru, który sobie dostarczamy. Podczas diety unikaj więc izotoników, kolorowych napojów, soków czy smakowej wody. Najlepsze, co możesz zrobić na redukcji, to pić jak najwięcej czystej wody albo zielonej lub czerwonej herbaty.

Co jeść na redukcji?

Ograniczenie cukrów trzeba wynagrodzić organizmowi solidną dawką dobrych węglowodanów, które zawarte są w razowym pieczywie, żytnim makaronie czy płatkach owsianych. Warto swój jadłospis poszerzyć o kaszę jaglaną albo jęczmienną.

d2q8pou

Nie można też zapomnieć o warzywach, do każdego posiłku zaleca się spożywanie około 300 g warzyw. Warto wybierać świeże warzywa, takie jak brokuły, pomidory, fasolka szparagowa, cukinia czy inne warzywa sezonowe.

Podczas diety na redukcję istotną rolę spełniają również zdrowe źródła tłuszczu. Dlatego należy unikać dań smażonych w głębokim tłuszczu, a sam olej zastąpić masłem klarowanym czy olejem kokosowym. Dietę warto wzbogacić o tłuste ryby, takie jak łosoś, a także o orzechy, które są nieocenionym źródłem zdrowych tłuszczów, witamin, a także składników mineralnych.

W dobrze zaplanowanej diecie redukcyjnej nie może zabraknąć również białka. Podczas diety na redukcję zaleca się spożywać mięso z kurczaka lub indyka, a także chudy schab oraz polędwicę wieprzową. Jadłospis można wzbogacić białkiem również dzięki nabiałowi, dlatego jadaj chude twarogi, jogurty naturalne, jajka czy sery typu mozarella.

Dieta redukcyjna musi być także bogata w witaminy i błonnik pokarmowy. Błonnik przyspiesza metabolizm i procesy trawienne, jednocześnie wzbudzając uczucie sytości po posiłku. I co najważniejsze, pij dużo wody!

d2q8pou

Podziel się opinią

Share

d2q8pou

d2q8pou