Blisko ludziMedia psują wizerunek uczennic

Media psują wizerunek uczennic

Media psują wizerunek uczennic
Źródło zdjęć: © Jupiterimages
21.02.2007 09:32, aktualizacja: 01.06.2010 00:28

Promowany przez media wizerunek młodej dziewczyny
jako obiektu seksualnego zagraża rozwojowi fizycznemu i
umysłowemu dziewcząt - ostrzegają amerykańscy naukowcy. Autorzy raportu "American Psychological Association" apelują w tej sprawie do rodziców i pedagogów szkolnych.

Promowany przez media wizerunek młodej dziewczyny jako obiektu seksualnego zagraża rozwojowi fizycznemu i umysłowemu dziewcząt - ostrzegają amerykańscy naukowcy. Autorzy raportu "American Psychological Association apelują w tej sprawie do rodziców i pedagogów szkolnych.

Jak wynika z raportu American Psychological Association szkodliwe mogą być kolorowe pisma, internet, telewizja, filmy, gry wideo i teledyski. Wszechobecna seksualizacja może prowadzić do niepewności co do własnego ciała, a także depresji i zaburzeń odżywiania. Natrętne obrazy mogą również mieć ujemny wpływ na rozwój seksualny.

Przez seksualizację naukowcy rozumieją wiązanie wartości danej osoby wyłącznie z jej seksualną atrakcyjnością lub zachowaniem i ukazywanie wyłącznie jako obiektu seksualnego. Przytoczonym przykładem jest reklama, na której Christina Aguilera w szkolnym mundurku z rozpiętymi guziczkami liże lizaka.

Autorzy raportu wzywają rodziców, władze szkolne i przedstawicieli służby zdrowia, aby byli świadomi potencjalnego wpływu mediów na dziewczęta i młode kobiety i włączali do programów wychowania seksualnego elementy pozwalające unikać zagrożeń. Są też za działaniami rządu w kierunku ograniczeni ilości seksu w mediach i reklamach oraz przedstawianiem dziewcząt jako kompetentnych i wyjątkowych jednostek. (PAP) pmw/ krx/

Źródło artykułu:PAP