Modelki plus size mają ogromny wpływ na nasze zdrowie psychiczne
Na Instagramie nie brakuje osób, które zarażają innych pewnością siebie. W tej kwestii niebagatelne znaczenie mają coraz popularniejsze modelki plus size. Zaczęło się od Ashley Graham, ale dzisiaj wiele kobiet otwarcie mówi o tym, że kocha swoje ciało bez względu na rozmiar. Nawet jeśli temu daleko do idealnego kiedyś 34 czy 36. Okazuje się, że oglądanie zdjęć modelek XXL może mieć korzystny wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Dlaczego?
13.06.2017 | aktual.: 14.06.2017 12:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe badania przeprowadzone przez Uniwersytet Stanowy na Florydzie ujawniły, że oglądanie zdjęć modelek XXL ma na odbiorców dobry wpływ. Badanie przeprowadzone zostało na 40 kobietach w wieku 18-22 lata, które deklarowały, że chciałyby być szczuplejsze. Pokazano im modelki w najróżniejszych rozmiarach. Po obejrzeniu każdego zdjęcia miały opowiadać o tym, jak są usatysfakcjonowane ze swojego ciała i czy się do nich porównywały. Obserwacje były zaskakujące.
Kiedy kobiety oglądały zdjęcia szczupłych modelek, ich satysfakcja znacznie spadała. Okazało się, że szczuplejszym modelkom poświęcały mniej uwagi. Kiedy biorącym udział w badaniu pokazywano modelki w średnim i większym rozmiarze, ich zadowolenie z własnego wyglądu rosło. Zwracały także większą uwagę na te modelki i więcej rzeczy zapamiętywały.
- Na odbiorców o wiele lepiej działają bardziej realistyczne typy sylwetki – wyjaśniają Russel Clayton i Jessica Ridgway, którzy przeprowadzili to badanie. – Ankietowane czerpały większą satysfakcję ze swojego wyglądu, kiedy oglądały zdjęcia normalnych modelek bądź modelek plus size. To wyraźny znak dla mediów dotyczący tego, kogo powinny promować i kogo zatrudniać do kampanii – dodaje Clayton.
Wygląda na to, że firmy odzieżowe mają nowy trop, na który warto zwrócić uwagę. Prawda jest taka, że jesteśmy coraz dalej od „ideału”. Już 1/3 ludzkości – ponad 2 miliardy ludzi – cierpi na otyłość. Zatem wszelkiego rodzaju kampanie powinny być kierowane do większości.