Blisko ludziPrzedślubne zakupy w Internecie

Przedślubne zakupy w Internecie

Przedślubne zakupy w Internecie
Źródło zdjęć: © 123RF
13.12.2012 19:20, aktualizacja: 14.12.2012 07:30

Zamiast jeździć po do sklepach, tracić czas w kolejkach i targać ciężkie siatki, możemy w wygodnym fotelu i domowym zaciszu interesujące nas produkty wrzucić do wirtualnego koszyka. A potem zapłacić i tylko czekać na przesyłkę, albo kuriera, który przyniesie zamówienie prosto do naszego domu.

Zamiast jeździć po do sklepach, tracić czas w kolejkach i targać ciężkie siatki, możemy w wygodnym fotelu i domowym zaciszu interesujące nas produkty wrzucić do wirtualnego koszyka. A potem zapłacić i tylko czekać na przesyłkę, albo kuriera, który przyniesie zamówienie prosto do naszego domu.

Przed weselem zazwyczaj jest urwanie głowy. Trzeba załatwić wiele formalności i zrobić masę zakupów. Warto zastanowić się, co da się kupić w internecie. W sieci można znaleźć wszystko, co jest potrzebne na wesele - od ubioru, poprzez jedzenie, na dodatkach kończąc. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach.

Suknia ślubna kupiona na aukcji internetowej może kosztować kilkakrotnie mniej, niż ta w salonie. Nie zawsze jednak zdjęcie dobrze oddaje wygląd kreacji. O ile można dokładnie obejrzeć krój, to czasami po otrzymaniu przesyłki rozczarowują tkaniny, z których jest wykonana. Powinna też być idealnie dopasowana do figury, a to okazuje się dopiero podczas mierzenia. Jeśli chcemy kupić suknię on-line, trzeba zrobić to odpowiednio wcześniej, żeby mieć czas na poprawki krawieckie. A czasami na zwrot i poszukanie nowej. Podobnie jest z butami, w poszczególnych firmach rozmiary mogą się nieco różnić.

Za to bez obaw możemy kupić w sieci wszelkiego rodzaju dodatki, ozdoby, kwiaty, drobne upominki gościom, a nawet jedzenie i alkohol. Istnieje bowiem wiele internetowych sklepów spożywczych, gdzie można zrobić zakupy, a kurier przyniesie nam je prosto do domu.

Nie tylko wygoda jest argumentem przemawiającym za kupowaniem w sieci, ale też niższe ceny. I wcale nie chodzi o to, że jakość jest gorsza. Sklepy internetowe w przeciwieństwie do stacjonarnych oferują znacznie tańszy towar, bo koszta związane z ich prowadzeniem są niższe. Lokal może znajdować się w dowolnej lokalizacji, niekoniecznie przy najmodniejszej ulicy w mieście. Nie trzeba go również specjalnie przystosowywać. Często sklepom internetowym wystarczy niewielki magazyn, w którym mogą przechowywać towar. Cała obsługa rzadko kiedy przekracza kilka osób. Dlatego mogą zaproponować korzystne ceny.

W sieci nie łatwo oszukać

Wiele z nas boi się kupować w internecie. Szczególnie jeśli w grę wchodzi wydawanie większych sum. W większości przypadków obawy są nieuzasadnione. W Polsce działa około 20 tysięcy sklepów internetowych, wiele z nich od kilu, czy nawet kilkunastu lat. Żeby utrzymać się na rynku muszą mieć dobrą opinię. A oszustwa w sieci mają krótkie nogi. Już pierwsi niezadowoleni klienci zamieszczą negatywne opinie, żeby ostrzec innych. Jeśli nie jesteście pewni, czy wybrany przez sklep jest godny zaufania, przed złożeniem zamówienia sprawdźcie opinie, jakie wystawili mu poprzedni klienci.

Hakerzy czyhają na pieniądze

Dzisiaj już przez konto internetowe można zapłacić każdy rachunek nie wychodząc z domu. A do tego za darmo, albo za niewielką opłatą. Mimo to wciąż wiele osób obawia się, że korzystając z szybkich przelewów lub płatności kartami kredytowymi, mogą paść ofiarą hakerów, którzy włamią się na ich konta i pozbawią wszystkich oszczędności.

To jest proste tylko w filmach sensacyjnych. Każda bankowa transakcja w internecie jest chroniona najnowocześniejszymi zabezpieczeniami. Są one tak skomplikowane, że ich obejście nawet najlepszemu specjaliście może zająć kilka, a nawet kilkadziesiąt minut. Podczas kiedy sama transakcja trwa kilku sekund. Szybciej więc ktoś ukradnie portfel z torebki, niż przejmie pieniądze w sieci. Trzeba tylko pamiętać, żeby nikomu nie podawać hasła do konta.

Jeśli zakupionym przedmiotem nie jest żywność, oprogramowanie, nagrania audio i wideo, oraz jeśli nie usunęliśmy oryginalnego opakowania, to w terminie 10 dni od otrzymania przesyłki z towarem przysługuje nam prawo do odstąpienia od umowy. Reklamować towary niezgodne z zamówionymi (zamienione, uszkodzone) możemy tak samo, jak w zwykłym sklepie. Jeśli więc sukienka ślubna jest zniszczona, albo niezgodna z opisem, można ją odesłać i zażądać zwrotu pieniędzy. Nie wyrzucajmy rachunków, które otrzymaliśmy podczas zakupu.

Jeśli zachowamy podstawowe zasady ostrożności, to zakupy w sieci będą łatwe, tanie i szybkie, a zaoszczędzony czas będzie można spędzić z przyszłym małżonkiem niekoniecznie uganiając się po sklepach.

(mos/bb)

Więcej na temat ślubu: