Ruszyła 10. edycja Fashion Week Poland
Prezentacją kolekcji m.in. hiszpańskiej projektantki Agathy Ruiz de la Prada rozpoczęła się w Łodzi 10. edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Podczas imprezy zaprezentowane zostaną trendy na sezon jesień-zima 2014/2015.
07.05.2014 | aktual.: 07.05.2014 16:51
Prezentacją kolekcji m.in. hiszpańskiej projektantki Agathy Ruiz de la Prada rozpoczęła się w Łodzi 10. edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Podczas imprezy zaprezentowane zostaną trendy na sezon jesień-zima 2014/2015.
Pokaz otwarcia 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland do Centrum Promocji Mody przy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi przyciągnął tłumy gości, pasjonatów mody i dziennikarzy.
Swoje kolekcje zaprezentowali: O’Blanc z Mołdawi, ukraińskie projektantki Olga Churilova i Alexandra Pronyutkina - zdobywczynie Grand Prix konkursu SABOTAGE 12. edycji Fashion Week Lviv oraz słynna hiszpańska projektantka Agatha Ruiz de la Prada, którą reprezentowała córka projektantki współtworząca dziś kolekcje, Cosima Ramirez Ruiz de la Prada. Było kolorowo, błyszcząco i ekstrawagancko.
Dziesiąta odsłona Polskiego Tygodnia Mody to więcej niż tylko symboliczny jubileusz. Pierwsza tegoroczna edycja zabiera uczestników w zupełnie nową przestrzeń. Pokazy „Designer Avenue”, strefa Showroom oraz seminaria „Let Them Know” zawitają do nowoczesnych wnętrz EXPO-Łódź. Otwarte w 2012 roku centrum konferencyjno-wystawiennicze zapewnia wyśmienite warunki do organizacji pokazów oraz konferencji, dzięki czemu projektanci mogą liczyć na profesjonalną przestrzeń do pracy, a goście cieszyć się autentycznym doświadczeniem mody na światowym poziomie. Sceną dla pokazów „Studio”, zupełnie nowego projektu FashionPhilosophy Fashion Week Poland, będzie profesjonalna sala Centrum Promocji Mody, która dotychczas gościła twórców „OFF Out of Schedule”.
Premierowe pokazy
Bijące serce FashionPhilosophy Fashion Week Poland stanowią jak zawsze pokazy „Designer Avenue” organizowane w ramach trzydniowego cyklu, podczas którego swoje kolekcje prezentują najlepsi polscy projektanci oraz specjalni goście z zagranicy. Pokazy mają charakter premierowy, a kolekcje nie były dotychczas prezentowane w Polsce.
Podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland w ramach „Designer Avenue” sylwetki pokażą następujący polscy twórcy:Odio i Jakub Pieczarkowski, Kędziorek, Malgrau, Sowik Matyga oraz Kubatek. Pokaz w Alei Projektantów będzie miał również Piotr Górski, zwycięzca programu „Projektanci na start”.
Moda awangardowa
Jeśli sercem FashionPhilosophy Fashion Week Poland są pokazy „Designer Avenue”, to wyrazem alternatywnej strony jego ducha jest wybieg mody awangardowej „OFF Out of Schedule”, który stanowi platformę przenikania się różnych dziedzin sztuki. Podczas 10. edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland w ramach premierowych pokazów „OFF Out of Schedule” swoje kolekcje, instalacje oraz performance'y zaprezentują: Kas Kryst, Momi-ko, Szpila, Katarzyna Górecka oraz Romana.
Nowe możliwości
Showroom, stała strefa wystawiennicza FashionPhilosophy Fashion Week Poland, jest miejscem, w którym projektanci i profesjonalne marki prezentują autorskie kolekcje ubioru, biżuterii oraz akcesoriów. W tym roku Showroom po raz pierwszy zagości w przestronnych wnętrzach EXPO-Łódź, stwarzając wystawcom nowe możliwości nawiązywania relacji biznesowych oraz skutecznej promocji swoich kolekcji na dużą skalę. Strefa Showroom otwiera unikatową przestrzeń bezpośredniego kontaktu między markami oraz projektantami, a tysiącami kupujących i przedstawicielami biznesu goszczącymi na FashionPhilosophy Fashion Week Poland. W tym roku strefa Showroom obejmie także aktywności dotychczas mające miejsce w strefie Concept Store.
Na szczególną uwagę zasługuje cykl profesjonalnych szkoleń i wykładów przeznaczonych dla projektantów, producentów, właścicieli firm odzieżowych, specjalistów ds. marketingu, a także wszystkich osób chcących poszerzyć kompetencje z zakresu branży odzieżowej. Korzystający z nich słuchacze otrzymują przygotowanie niezbędne do tego, by wchodzić w owocne relacje ze światem biznesu i budować marki o dużym znaczeniu na rynku mody.
- edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland świętuje modę w nowej przestrzeni. Tutaj sztuka odważnie wkracza na rynek i kształtują się nowe trendy w branży odzieżowej. To scena, na której w pełni wyraża się nieprzebrane bogactwo i wielki potencjał polskiego świata mody.
opr. (gabi/mtr), kobieta.wp.pl