Trwa ładowanie...

Aminokwasy na włosy. Czy rzeczywiście są potrzebne? Poznaj ich szerokie działanie

Przykładem kolejnego coraz popularniejszego trendu jest stosowanie aminokwasów na włosy. Jeśli marzysz o pięknych i zadbanych pasmach, nie zapominaj o prawidłowej diecie oraz dostarczaniu do organizmu potrzebnych aminokwasów, które nie tylko pozytywnie wpłyną na włosy, ale także na paznokcie. Co warto wiedzieć?

Aminokwasy na włosy skutecznie wzmocnią i odżywią nawet najbardziej zniszczone pasma.Aminokwasy na włosy skutecznie wzmocnią i odżywią nawet najbardziej zniszczone pasma.Źródło: Getty Images
d1ttrdb

Stosowanie aminokwasów na włosy nie jest czymś nowym, ale warto przypomnieć najważniejsze zasady związane z tym typem pielęgnacji. Dobrze dobrane związki pozwolą na cieszenie się z pięknych i zadbanych włosów każdego dnia. Przekonaj się, jakie aminokwasy na włosy warto stosować.

Aminokwasy na włosy – czym są kwasy aminowe?

Najprościej ujmując, aminokwasy są podstawowym budulcem wszystkich białek. Znane także pod nazwą kwasów aminowych, pochodzą ze związków organicznych żywych organizmów. Każdy organizm potrzebuje aminokwasów do prawidłowego funkcjonowania, ponieważ są one odpowiedzialne za białka, a te z kolei stanowią podstawę skóry, mięśni, paznokci oraz włosów. Jak widzisz, aminokwasy są wręcz niezbędne do pracy całego systemu.

Aminokwasy na włosy – jak właściwie działają?

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że chcąc cieszyć się ze wspaniałych i zdrowych włosów, musisz zadbać o nie zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Co ważne, każdy człowiek potrzebuje aż 20 aminokwasów do wytworzenia prawidłowej ilości białek. Natomiast spośród tej grupy, można wyróżnić 6, które są odpowiedzialne za stan włosów. Aminokwasy na włosy skutecznie zapewniają ich wzmocnienie, blask i większą objętość. Pamiętaj, że wpływają także na porost pasm, ponieważ skutecznie stymulują mieszki włosowe.

d1ttrdb

Aminokwasy na włosy – jakie wybrać?

Jeśli jeszcze zastanawiasz się nad tym, jakie aminokwasy na włosy warto zastosować, poznaj wspomniane wcześniej 6 rodzajów.

Najlepsze aminokwasy na włosy:

  1. Metionina – organizm nie jest wstanie samodzielnie jej wytworzyć. Zawiera w sobie siarkę, która wpływa na porost włosów, zapobiega ich wypadaniu i łagodzi stany zapalne skalpu. Metionina znajduje się w rybach, mięsie i zbożu.
  2. Cystyna – odpowiedzialny za odporność włosów. Jedz brokuły, jajka, czosnek, paprykę i wędlinę.
  3. Cysteina – pod wpływem stresu jej poziom może spaść. Znajdziesz ją w tych samych produktach, co cystynę. Zjadaj ich więcej, gdy zauważysz wzmożone wypadanie włosów.
  4. Arginina – uzupełnij jej poziom poprzez produkty mleczne, ryby, orzechy i pestki.
  5. Tauryna – gdy czujesz się senna, a włosy znowu zaczynają wypadać, sięgnij po owoce morza, chude mięso i ryby. Jej niedobory wpływają na cały organizm.
  6. Tyrozyna – odpowiedzialna za kolor włosów. Dla wzmocnienia blasku jedz ryby, orzechy i pestki dyni/słonecznika.

Aminokwasy na włosy – jak je dostarczać?

Oprócz stosowania odpowiedniej diety, warto dostarczać aminokwasy na włosy także w inny sposób. Na rynku znajdziesz wiele suplementów, które zawierają w sobie kwasy aminowe oraz inne potrzebne witaminy. Możesz także korzystać z aminokwasów na włosy doraźnie, czyli poprzez stosowanie kosmetyków pielęgnacyjnych. Wiele szamponów i odżywek posiada w swoim składzie pomocne aminokwasy – ich zaletą jest to, że przeznaczone są do wszystkich rodzajów włosów.

Aleksandra Kisiel mówi o urodzie. Jak zadbać o cerę?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1ttrdb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ttrdb