ModaDwie kobiety dla kobiet

Dwie kobiety dla kobiet

Dwie kobiety dla kobiet
Źródło zdjęć: © OutSideProject
21.09.2007 12:22, aktualizacja: 29.05.2010 22:51

Dorota Miltyk i Karolina Gasińska - dwie projektantki z Trójmiasta, które po kilku latach współpracy z dużą firmą odzieżową, postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce. Uznały, że nadszedł czas, by wykreować własną markę - zaczęły od ekskluzywnej kolekcji damskich torebek. Młode projektantki zapytaliśmy o początki w branży, inspiracje i receptę na sukces.

Dorota Miltyk i Karolina Gasińska - dwie projektantki z Trójmiasta, które po kilku latach współpracy z dużą firmą odzieżową, postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce. Uznały, że nadszedł czas, by wykreować własną markę - zaczęły od ekskluzywnej kolekcji damskich torebek. Młode projektantki zapytaliśmy o początki w branży, inspiracje i receptę na sukces.

Jak zaczęła się Wasza przygoda z projektowaniem?

Przez ponad 3 lata pracowałyśmy razem nad największym projektem odzieżowym w Polsce, kreując markę Cropp dla firmy LPP. Nasza współpraca obejmowała brandy Cropp, Reserved i Henderson. Zajmowałyśmy się projektowaniem kolekcji regularnej i „must-have” - odzieży i akcesoriów damskich, męskich i dziecięcych. Pracowałyśmy nad tworzeniem kolekcji od wstępnego pomysłu na kolekcję, poprzez przygotowanie szczegółowych dokumentacji technicznych dla producentów polskich i zagranicznych w języku angielskim, po nadzór merytoryczny nad kolekcją. Stworzyłyśmy dział akcesoriów dla Reserved i Cropp oraz zasady jego funkcjonowania. Współpracowałyśmy z działem kupieckim i z działem marketingu, aranżowałyśmy witryny sklepowe i sposób ekspozycji towaru w sklepie; jeździłyśmy na targi mody w Azji i Europie i prowadziłyśmy szkolenia i prezentacje trendów.

Czego nauczyła Was współpraca z firmą?

Przede wszystkim ogromnej dyscypliny w pracy projektanta. A tak naprawdę wszystkiego co niezbędne w profesjonalnym podejściu do projektowania mody i... businessu. Nasze wieloletnie doświadczenie w branży mody nie ogranicza się tylko do umiejętności zaprojektowania kolekcji modnej odzieży czy torebek. Znamy specyfikę polskiej i europejskiej klientki, wiemy co lubi nosić i co kupi. Wiemy jak szybko zmieniają się trendy i jak na nie reagować, aby być zawsze na czas ze swoją kolekcją. Wiemy co się sprzedaje, a co nie. Jakie ceny ma konkurencja. To pozwala nam stworzyć jak najodpowiedniejszą kolekcję na dany sezon. Podczas współpracy z LPP zdobyłyśmy ogromne doświadczenie, bez którego dziś nie miałybyśmy tylu trafień w „10”.

Jak narodził się pomysł na stworzenie autorskiej marki?

Rok temu uznałyśmy, że nadszedł czas na wykreowanie własnej, selektywnej, ekskluzywnej marki i zaczęłyśmy od zaprojektowania limitowanej kolekcji damskich torebek ze skóry. W Polsce zaczyna się czas poszukiwania przedmiotów limitowanych, oryginalnych, ekskluzywnych, modnych i o wysokiej jakości… innych od tego czym zalana jest cała Polska. Nasze kolekcje są limitowane, wyrafinowane i wyjątkowe. Dla kogo tworzycie, jaka kobieta będzie odbiorcą Waszej twórczości?

ShiQua - women 2 women - czyli dwie kobiety dla kobiet to nasze motto. Selektywna marka stworzona jest z myślą o kobietach ceniących design, styl, modę, jakość i niezależność. Kolekcja jest adresowana do kobiet aktywnych z dużych miast. Inspiracją do powstania kolekcji jest szybkie, miejskie, babskie życie. Nasze torebki z kolekcji jesień-zima 2007/08 mają swoje nazwy, które nawiązują do różnych damskich zajęć o różnych porach dnia. "Black Salad" - czarna sałata - inspirowana klasyczną formą kosza na zakupy; "Sugar Free" - bez cukru - torebka dla kobiety aktywnej, dbającej o linię; "Black Coca" - czarna coca - kopertówka na wieczorne wyjście; "Urban Cockies" - miejskie ciasteczko... Torebki z kolekcji Flash Spring 2008 (zapowiedź kolekcji wiosennej) mają nazwy miast – z dużych miast czerpiemy energię i inspiracje.

Co charakteryzuje kolekcję toreb ShiQua?

Projektujemy krótkie, ekspressowe, autorskie serie luksusowych, modnych torebek damskich ze skóry - kolekcje są limitowane. Kolekcje powstają w oparciu o najnowsze trendy, kolory, klimaty, wykończenia. Bardzo ważna jest dla nas forma (musi być świeża i designerska), która buduje poszczególną torebkę, ale i całą kolekcję; jak również wykończenie wewnątrz torebek - praktyczne i atrakcyjne wizualnie. Torebki ShiQua są nietuzinkowe, o wysokiej jakości wykonania i doskonałe gatunkowo. Liczy się dla nas design, wysoka jakość skór i akcesoriów, jak również jak najkrótszy czas w jakim powstaje całość kolekcji od momentu powstania projektów do ich realizacji.

Gdzie można kupić torby marki ShiQua?

Nasze torebki można kupić w eleganckich butikach z renenomowanymi markami, takimi jak Just Cavalli, D&G, Francesco Biasia, Furla, Exte, Patrizia Pepe w całej Polsce i w Niemczech.

Na rynku jest wiele marek - jak się wyróżnić i osiągnąć sukces w branży modowej?

Przede wszystkim konsekwencją i ogromną ilością pracy. Trzeba nieustannie śledzić trendy i wyprzedzać je, słuchać potrzeb klientek, ale i nie zbaczać z własnej, wytyczonej drogi, czyli mieć pomysł na markę. My stawiamy sobie zawsze jedno pytanie: czy chciałybyśmy nosić naszą torebkę czy nasz ciuch? - w tym momencie chyba najłatwiej uniknąć pomyłki.

Czym jest dla Was moda?

Często się zastanawiamy czym jest moda w ogóle... czy drogą do unifikacji świata czy sposobem wyróżnienia się w tłumie...? Moda narzuca pewne kanony (kolory, formy, proporcje...), sztuka polega na tym, jak łączyć je ze sobą, aby nie zgubić samej siebie po drodze... Modne jest to, co sprawia mi przyjemność i dobrze się w tym czuję (ciuchy, wnętrza, miejsca, ulica, smaki, zapachy…). Moda jest dla nas współczesnym zjawiskiem w szerokim aspekcie. Moda to nie tylko ciuch, ale i styl życia. Moda to sposób na wyrażanie siebie, podkreślenie swojej osobowości, swoich poglądów, oceny świata. Projektujemy ubrania i akcesoria, które same chciałybyśmy nosić – to jest nasz główny cel. Dla nas moda jest ogromna pasją, zabawą, grą.

Które miasto uważacie za stolicę mody, które jest najbardziej kolorowe, dynamiczne i inspirujące dla projektanta?

Najbardziej inspirujący dla nas jest mix i przenikanie się kultur, architektury i mody streetowej z całego świata - symultaniczność i futuryzm metropolii. Tworząc kolekcje inspirujemy się energią i eklektyzmem wielkich miast - kolorami, formami, przestrzenią, światłem, szybkością przepływu informacji. Mamy sentyment do wielu miast, takich jak Hongkong, Szanghaj, Londyn, Paryż, Barcelona, Amsterdam, Berlin, Warszawa, które dobrze znamy; mamy też swoje "miasta-marzenia", do jakich chciałybyśmy pojechać. One wszystkie są naszymi stolicami, każdy ma swoje stolice gdzieś na świecie...

Jak się nosi Polka a jak Europejka, czy widać róznicę między naszymi rodaczkami a Europejkami?

Bardzo miłe jest to, że te różnice się coraz bardziej zacierają. Polki bardzo się interesują modą i polska ulica wygląda coraz lepiej z sezonu na sezon, co widać w dużych miastach. Jest jeszcze pewna różnica: Europejki mają więcej luzu w ubieraniu się, bardziej bawią się modą niż podążają ze jej kanonami, co widać chociażby w niektórych połączeniach ciuchów ze sobą w modzie streetowej.

Więcej informacji o kolekcji na stronie www.shiqua.com

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także